Jagerika skrev 2018-09-21 07:44:10 följande:
Ja det lät konstigt!! Tycker ändå du ska ta ett gravtest nästa vecka! Har läst om tjejer som fått mellanblödningar och ändå varit gravida :) det behöver inte vara mens! Hade du också BIM 29?
Förra månaden kom mensen på äl+8... Innan p-pillerna hade jag en normal cykel på 28 dagar, ingen aning när äl skedde då men eftersom den kommit runt cd14-15 nu senaste tiden så tror jag det var samma då. Tror definitivt att mina progesteronnivåer inte återhämtat sig sen pillerstoppet än. Före p-pillerna så hade jag varken värk eller spottings innan mensen väl satte igång med full kraft. Nu efter har jag haft värk i 2-3 dagar innan samt spottings 1-2 dagar innan... Samt att mensen sen kommit jättetidigt :((. Allt detta är tecken på lågt progesteron...
Tack för att du fortfarande hoppas men gravtest nästa vecka tror jag tyvärr är onödigt, hade kommit massa brunt i tampongen när jag bytte o har även värk som är mer lik riktig mensvärk nu :(. BIM va eg den 29e men som det ser ut nu är jag redan halvvägs till nästa äl då... Ska beställa hem munkpeppar o progesterall, har läst att det kan stärka upp slemhinnan o förlänga lutealfasen. Tror dock fortfarande på att det var ägget som försökte fästa som jag kände i förrgår, kändes helt annorlunda o väldigt definierat, dock hann det inte skicka signaler att det var där innan progesteronet dippade o slemhinnan började släppa :(. Kämpar vidare...
Lycka till ni andra o hoppas på solklara plus den 29e!!