• authentic

Ni som fått 2 embryon tillbaka

Jag kom precis hem från kliniken nu och har idag satt in 2 blastisar, ET :)

• authentic
    Klora skrev 2018-09-16 13:24:20 följande:

Spännande nu är det bara den lååååånga väntan till testdag... jag hatar ruvardagar!

Hela ivf processen är en enda lång väntan men ruvardagarna är nog de värsta! När har du testdag?
  • authentic
    Klora skrev 2018-09-18 17:55:35 följande:

Tog ett nytt idag lycka!!

Åhhhh vad kul, vilken lycka!!!! :))) grattis

Jag har inte testdag förrän 29/9 och det känns som en evighet!
  • authentic

Nu är jag på ruvardag 6 och nervositeten börjar verkligen komma krypandes... Oron och de negativa tankarna ploppar upp titt som tätt, usch, så påfrestande.
    Man tycker ju ändå att en av blastocystorna borde kunnat ha fäst och fortsatt utveckla sig.

Jag minns inte riktigt om man ska räkna att mensen ska komma 2 veckor efter ägglossningsprutan eller 2 veckor efter ÄP-dagen? 

• authentic
    Klora skrev 2018-09-22 10:16:48 följande:

Jag håller mina tummar hårt för dig..

Själv har jag fått missfall så vår lycka blev inte långvarig

Åh nej, så ledsen jag blir av att läsa att det inte gick vägen :( beklagar verkligen, vet hur förkrossad man blir. Tar ett tag att ta sig upp igen men kämpa vidare. <3
  • authentic

Funderade ikväll på om ett av blastisarna intw växer vidare så måste väl den ändå blöda ut eller? Så kan man alltså börja blöda fast man är gravid?

Jag är på ruvardag 8 nu och än så länge inga spottings iaf

• authentic
    Myran1979 skrev 2018-10-26 11:37:48 följande:

Till alla er som fått 2 embryon tillbaka:

1.Gjorde ni det privat eller inom landstinget?

2. Varför fick ni 2 tillbaks? Var det för att ni önskade eller för att sjukvården tyckte att det kunde öka chanserna för er att bli gravid.

1. Vi fick 2 tillbaka vid vårt första privata försök.

2. Vi fick detta då vi redan gjort 3 landstingsförsök och det inte gått vägen. Vi frågade och då sa de ok. Vi hade frågat redan vid våra landstingsförsök men enligt deras beräkningar så hade våra embryon för stor chans att ta sig båda två så då ville de inte.
Svar på tråden Ni som fått 2 embryon tillbaka