• Klora

Ni som fått 2 embryon tillbaka

Hej

Tänkte höra med er som fått 2 embryon tillbaka, hur gick det? Blev ni gravida och blev det 1 eller 2 bebisar?

Jag fick i tisdags tillbaka 2 blastocyster, detta var ett FET, så inga hormoner denna gång, är på ruvardag 4 nu är lite nyfiken på hur det gick för andra som fått 2 tillbaka

• Svar på tråden Ni som fått 2 embryon tillbaka
  • Klora
    Jag är bara jag skrev 2018-09-22 12:47:48 följande:

Beklagar! Hade 4 innan sonen, men det är bara att kämpa vidare. Kan man bli gravid kan man i regel få barn.

authentic skrev 2018-09-22 22:03:27 följande:

Åh nej, så ledsen jag blir av att läsa att det inte gick vägen :( beklagar verkligen, vet hur förkrossad man blir. Tar ett tag att ta sig upp igen men kämpa vidare. <3

Percafluviatilis skrev 2018-09-23 00:07:44 följande:

Beklagar missfallet :(

Tack alla <3 ja det är förkrossande
  • authentic

Funderade ikväll på om ett av blastisarna intw växer vidare så måste väl den ändå blöda ut eller? Så kan man alltså börja blöda fast man är gravid?

Jag är på ruvardag 8 nu och än så länge inga spottings iaf

• Myran1979

Till alla er som fått 2 embryon tillbaka:

1.Gjorde ni det privat eller inom landstinget?

2. Varför fick ni 2 tillbaks? Var det för att ni önskade eller för att sjukvården tyckte att det kunde öka chanserna för er att bli gravid.

• Percafluviatilis
    Myran1979 skrev 2018-10-26 11:37:48 följande:

2. Varför fick ni 2 tillbaks? Var det för att ni önskade eller för att sjukvården tyckte att det kunde öka chanserna för er att bli gravid.

1. Landstinget

2. Vi frågade om vi fick och det fick vi. Anledningen var att vårt landsting har som policy att man får börja återföra två när man är på tredje försöket.
  • Myran1979
    Percafluviatilis skrev 2018-10-26 14:51:07 följande:

1. Landstinget

2. Vi frågade om vi fick och det fick vi. Anledningen var att vårt landsting har som policy att man får börja återföra två när man är på tredje försöket.

Lyckliga lyckliga ni!!!
  • authentic
    Myran1979 skrev 2018-10-26 11:37:48 följande:

1. Vi fick 2 tillbaka vid vårt första privata försök.

2. Vi fick detta då vi redan gjort 3 landstingsförsök och det inte gått vägen. Vi frågade och då sa de ok. Vi hade frågat redan vid våra landstingsförsök men enligt deras beräkningar så hade våra embryon för stor chans att ta sig båda två så då ville de inte.
  • Percafluviatilis
    Myran1979 skrev 2018-10-26 23:29:19 följande:

Lyckliga lyckliga ni!!!

Nja lycklig vet jag inte för vi har inte blivit gravida på någon av återföringarna tyvärr.
  • Percafluviatilis
    Myran1979 skrev 2018-10-26 23:29:19 följande:

Lyckliga lyckliga ni!!!

Nja lycklig vet jag inte för vi har inte blivit gravida på någon av återföringarna tyvärr.
  • Myran1979
    Percafluviatilis skrev 2018-10-27 11:42:18 följande:

Åhhh beklagar verkligen! Jag missförstod tråden, tolkade som att alla fått tvullingar! Ber verkligen om ursäkt. Vi förlorade tyvärr också två, är sååå ledsen för det!
  • Percafluviatilis
    Myran1979 skrev 2018-10-27 13:04:07 följande:

Åhhh beklagar verkligen! Jag missförstod tråden, tolkade som att alla fått tvullingar! Ber verkligen om ursäkt. Vi förlorade tyvärr också två, är sååå ledsen för det!

Ingen fara :) Fick du missfall?
  • Myran1979
    Percafluviatilis skrev 2018-10-27 18:22:39 följande:

Ingen fara :) Fick du missfall?

Det tog aldrig efter inplantationen. Vet inte egentlugen vart gränsen går mellan misslyckad IVF och missfall. Hur som helst, ledsen och sörjer det...
  • Percafluviatilis
    Myran1979 skrev 2018-10-27 19:55:11 följande:

Det tog aldrig efter inplantationen. Vet inte egentlugen vart gränsen går mellan misslyckad IVF och missfall. Hur som helst, ledsen och sörjer det...

Förstår :/ Fått så vid en insättning. Tänk om man bara kunde få lyckas någon gång.
  • Myran1979
    Percafluviatilis skrev 2018-10-27 20:55:51 följande:

Förstår :/ Fått så vid en insättning. Tänk om man bara kunde få lyckas någon gång.

Mmmm verkligen! Känns avlägset tyvärr...
  • hoppas 2014

FET, 2st 5dagars sattes in, gravid. MA visade det sig vid tidiga vul- båda hade fäst men "dog"

IVF3: 2st 5 dagars sattes in. Gravid o är min nu 20 mån dotter

IVF4: 2st 5 dagars sattes in i dag..

• nypan78
    hoppas 2014 skrev 2018-10-27 22:59:35 följande:

FET, 2st 5dagars sattes in, gravid. MA visade det sig vid tidiga vul- båda hade fäst men "dog"

IVF3: 2st 5 dagars sattes in. Gravid o är min nu 20 mån dotter

IVF4: 2st 5 dagars sattes in i dag..

Hoppas det gick bra för dig. Varför fick du 2 stycken? Jag ska igenomgå detta om ca 2 veckor. Är precis 40år då så hoppas att de slänger in det som finns då, förhoppningsvis får vi något. Har förstått att de kollar på kvinnans ålder också. Vi betalar själva då vi har barn sedan tidigare.
  • hoppas 2014
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:38:10 följande:

Hoppas det gick bra för dig. Varför fick du 2 stycken? Jag ska igenomgå detta om ca 2 veckor. Är precis 40år då så hoppas att de slänger in det som finns då, förhoppningsvis får vi något. Har förstått att de kollar på kvinnans ålder också. Vi betalar själva då vi har barn sedan tidigare.

Vi har även bet allt själv (3p+1+ distansdr) pga min ålder. Vi går i Falun, var går ni?

Falun är alternativa o tror de gjorde allt för att ge oss 1 barn därav 2 embryon bla.. Denna gång visste vi inte hur de skulle resonera men vi fick själva välja. Jag har alltså blivit gravid alla ggr (3st) som vi satt in 2st, även denna gång. Är i v 7 nu o ska på tidigt vul nästa v så får vi se om vi fortfarande är gravida o isåfall med hur många :O (hoppas på 1)

Ska tillägha att jag förutom lutinus tar både blodförtunnande (fragmin o trombyl) även tar predesolon för att öka chanserna mer
  • nypan78
    hoppas 2014 skrev 2018-11-22 18:01:45 följande:

Vi har även bet allt själv (3p+1+ distansdr) pga min ålder. Vi går i Falun, var går ni?

Falun är alternativa o tror de gjorde allt för att ge oss 1 barn därav 2 embryon bla.. Denna gång visste vi inte hur de skulle resonera men vi fick själva välja. Jag har alltså blivit gravid alla ggr (3st) som vi satt in 2st, även denna gång. Är i v 7 nu o ska på tidigt vul nästa v så får vi se om vi fortfarande är gravida o isåfall med hur många :O (hoppas på 1)

Ska tillägha att jag förutom lutinus tar både blodförtunnande (fragmin o trombyl) även tar predesolon för att öka chanserna mer

Hur gick det för dig? VUL?

Vi går i Uppsala på CVL och fick 2 blastisar tillbaka enligt önskemål och med uträkningen på datorn, det var låg risk för tvillingar hos mig ändå. Hoppas hoppas att det blir ett plus om typ en vecka. Officiellt testdag 25 dec
  • hoppas 2014
    nypan78 skrev 2018-12-15 21:18:03 följande:

Hur gick det för dig? VUL?

Vi går i Uppsala på CVL och fick 2 blastisar tillbaka enligt önskemål och med uträkningen på datorn, det var låg risk för tvillingar hos mig ändå. Hoppas hoppas att det blir ett plus om typ en vecka. Officiellt testdag 25 dec

Håller tummarna för dig!

Vul gick bra. Men dr kunde inte utesluta tvillingar så vi fick göra ytterligare ett ul nu i veckan (v10). Bara en som tur va. Lite nervös inför kub (ul 4 jan) pga min ålder främst.
Svar på tråden Ni som fått 2 embryon tillbaka