Inlägg från: Samma21 |Visa alla inlägg
  • Samma21

Abort hur funkar det?

Jag fick titta på ultraljud innan. Men fostret var så litet att jag inte kunde se något.

Jag fick tabletter för aborten och smärtstillande. Jag fick även använda en tensapparat. Det gjorde väldigt ont.

Jag var på sjukhuset några timmar och fick prata med en spydig och otrevlig kurator efteråt. Men själva fostret kom ut när jag var hemma. Om det var samma dag eller några dagar efteråt kommer jag inte ihåg.

Angående att ångra sig. Ett år efter aborten är det standard med så kallad abortdepression. Jag var 15 när jag gjorde abort och ångrar mig inte idag. Men jag har tre barn för jag har hela tiden velat ha fler barn eftersom jag egentligen skulle haft ett barn till. Men nu är jag nöjd och vet att jag inte hade kunnat gett barnen det liv jag kan utan aborten och jag hade inte haft de barnen jag har.

Idag vill jag inte ha fler barn. Men om jag ändå skulle bli gravid. Kommer jag Aldrig göra en abort igen. För det är en fruktansvärd upplevelse att gå igenom. Men om man inte kan ge sitt barn ett bra liv är det för vissa nödvändigt.

Svar på tråden Abort hur funkar det?