Inlägg från: Anonym (Villrådig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Villrådig)

Abort hur funkar det?

Ni som gjort abort relativt tidigt. V.9-11 ca.. hur har det fungerat? Har det gjort mycket ont? Tog det lång tid? Blödde ni länge? Såg ni på ultraljudet innan? Och viktigast av allt har ni ångrat er? Jag velar så fruktansvärt mycket. Jag är i grunden emot att göra en abort, men tajmingen är så fel just nu.. om 1år hade varit perfekt. Men inte nu.. men jag vet inte om jag klarar av att genomföra en abort av så vaga skäl...

• Svar på tråden Abort hur funkar det?
  • Anonym (Villrådig)

Vi har egentligen alla förusättningar att ge ett barn ett bra liv. Och det är inte det första barnet för någon av oss. Så vi vet vad vi ger oss in på. Men relationen är väldigt ny. Därav att det hade känts bra med mer tid. Men vi är ju inga ungdomar längre heller.. Så klockan tickar.

• Anonym (Villrådig)
    Anonym (Gör inte) skrev 2018-09-16 09:21:21 följande:

Om du velar och egentligen är emot abort så gör det inte! Det säger jag av egen erfarenhet. Du kommer ångra aborten resten av livet men ett barn ångrar du inte. Minsta lilla tvekan så behåll.

Det är så jag tänker. Jag vill verkligen inte ångra mig. Men jag vill också ge oss och vårt förhållande rätt förutsättningar för att lyckas. Ett barn tidigt är inte alltid det ultimata. Och jag vill inte ha en skiljsmässofamilj till...
  • Anonym (Villrådig)

Tack alla för att ni delar med er. Det känns solklart nu, här blir det ingen abort. Så spännande med en liten till framåt våren ????????

Svar på tråden Abort hur funkar det?