• Klora

Fler med ”mensvärk”? Oro

Hej

Jag har nyligen plussat och är enligt beräkningarna i v 4+1 dvs väldigt tidigt än.

Jag har idag haft en del ?mensvärk? som gör mig orolig. Jag har 2 missfall i bagaget, senast var i maj och gjort IVF, så nu börjar jag bli rädd att den lille inte kommer stanna... jag har inga gravkänningar,

är det fler som känner av denna värk? Och dör graviditeten ändå går bra?

• Svar på tråden Fler med ”mensvärk”? Oro
  • Barajaggg

Det beror på att livmodern växer. Ingen fara

• Klora
    Barajaggg skrev 2018-09-21 13:14:50 följande:

Det beror på att livmodern växer. Ingen fara

Fia 28 skrev 2018-09-21 13:16:46 följande:

Molvärk är helt normalt att ha vid graviditet.

Tack
  • emhu

I vecka 5 hade jag så stark mensvärk en natt att jag var helt säker på att jag hade fått missfall. Till min förvåning var det inte tillstymmelse till blod i toaletten eller i trosan när jag kollade. Nu sitter jag här på BF+2 och bara väntar på att bebisen vill komma ut :)

Kan även tillägga att jag hade kraftig värk som när man ska ha mens enda fram till vecka 13. Psykisk terror var det eftersom att jag hela tiden trodde att jag hade fått missfall.

• Erla

Runt tiden för mens hade jag värre mensvärk än normalt, när jag blev gravid nu andra gången. Än så länge tickar ett hjärta i alla fall och nu är jag i vecka 14 :) det är helt normalt att det värker, för livmodern växer och ligament sträcks.

• Klora

Tack ni som svarat, det är lugnande jag har varit gravid förr men aldrig haft värk i magen under grav, inte vad jag kommer ihåg iallafall, det är de gamla missfallen som skapar spöken i huvudet på mig. Enormt påfrestande psykiskt....

• Barajaggg
    Klora skrev 2018-09-21 15:31:19 följande:

Tack ni som svarat, det är lugnande jag har varit gravid förr men aldrig haft värk i magen under grav, inte vad jag kommer ihåg iallafall, det är de gamla missfallen som skapar spöken i huvudet på mig. Enormt påfrestande psykiskt....

Alla graviditeter är olika och man kan ha olika symtom i en graviditet och en annan
  • LillaAw

Jag har också gjort ivf. Är i v 4+2 och har mensvärk samt rosa lutinusflytningar ibland sedan 3 dagar. Har läst många andra som har lika. Tappade hoppet men försöker tänka positivt. Tog ett nytt digitalt test idag som visade gravid 2-3 veckor så hcg tycks fortsätta öka. Håller tummarna för oss båda!

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Aqwa93

Var precis som du orolig i början av denna "mensvärk" och behövde ibland även ta Alvedon för att överleva dagen. Men pratade med läkaren vid vul och blev lugnad då det är livmoder som växer. Har så dagligen nu sen någon vecka sedan och börjar fundera på om jag väntar tvillingar.

• Klora
    LillaAw skrev 2018-09-21 18:31:55 följande:

Jag har också gjort ivf. Är i v 4+2 och har mensvärk samt rosa lutinusflytningar ibland sedan 3 dagar. Har läst många andra som har lika. Tappade hoppet men försöker tänka positivt. Tog ett nytt digitalt test idag som visade gravid 2-3 veckor så hcg tycks fortsätta öka. Håller tummarna för oss båda!

Jag håller tummarna för dig

Själv har jag fått missfall blöder en massa nu
  • emhu
    Klora skrev 2018-09-22 09:14:29 följande:

Beklagar verkligen! Se till att dom gör en ordentlig missfallsutredning på dig nu!

Jag kan även tipsa om akupunktur innan ivf-behandlingarna för att förbereda livmodern på ett embryo. Funkade för mig och för en kollega! Om du inte redan provat det förstås.
  • Grodan7

Ring gyn och kolla HCg och VUL för jag läste att du satte in 2 Blasocyster och det kan ju vara så att en finns kvar hos dig. Håller tummarna för det.
  • LillaAw

Åh nej jag beklagar :( mardröm! Min mensvärk kommer och går. Är inte så hoppfull :/ varma kramar <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Klora

Tack för er omtanke... känner mig tom, arg och lurad. Så mkt känslor. Vi har gjort 3 ivf försök som resulterat i missfall. Jag tog ett nytt test som visade inte gravid så det är definitivt ett till missfall. Skall ringa kliniken på måndag och höra med dom. Men känner spontant att jag vill bromsa lite nu, låta kropp och själ få bli hela igen

• Grodan7
    Klora skrev 2018-09-22 17:05:58 följande:

Tack för er omtanke... känner mig tom, arg och lurad. Så mkt känslor. Vi har gjort 3 ivf försök som resulterat i missfall. Jag tog ett nytt test som visade inte gravid så det är definitivt ett till missfall. Skall ringa kliniken på måndag och höra med dom. Men känner spontant att jag vill bromsa lite nu, låta kropp och själ få bli hela igen

Beklagar verkligen! Hoppas att ni kan få en utredning nu varför det blir såhär.
  • Klora
    Grodan7 skrev 2018-09-22 17:14:49 följande:

Beklagar verkligen! Hoppas att ni kan få en utredning nu varför det blir såhär.

Tack <3
Svar på tråden Fler med ”mensvärk”? Oro