Äntligen18 skrev 2018-09-25 19:46:25 följande:
Jag är rädd att de tappar charmen hos mig ifall de skiljer sig. Det finns ju många män som är ok med att sina fruar har sex. Men det är något särskilt som attraherar mig ifall mannen inte vet. Men jag vill inte heller såra mannen. Det är väl en dilemma. Men jag skulle inte kunna motstå ifall frun bjuder mig till det.
Det där är ju bara rent önsketänkande som du använder för att rättfärdiga saker för dig själv. Visst finns de män som är ok med att deras fruar knullar andra med de är väldigt få. De allra flesta gör inte det och skulle du knulla någons fru så är oddsen väldigt små att har är ok med det och väldigt stora att han kommer vilja göra hembesök hos dig med järnrör.
Du får absolut tända på vad du vill, men blanda inte ihop verklighet och önsketänkande.
I slutändan handlar det väl om vilken slags människa du vill vara, vill du vara en egoist som enbart tänker på sin egen njutning och skiter i vem det drabbar så är det upp till dig, men då får du också stå ut med att det är precis så du kommer uppfattas av din omgivning. Som en skrupelfri egoist. Jag tror med på "livet är som en spegel" filosofin. Folk bemöter dig som du bemöter dem. Sår du egoism så får du egoism tillbaka.
Sen vill ju givetvis egoister oftast kunna göra lite som de vill och ändå bli bemötta med respekt och välvilja, det ingår lite i det egoistiska mindsetet att man vill kunna äta kakan och ha den kvar och kommer tyvärr ganska ofta undan med det, men generellt sett och i ett längre tidsperspektiv så stämmer "som man bäddar får man ligga", "man sår det man skördar" fortfarande rätt väl.