Inlägg från: Myran1979 |Visa alla inlägg
  • Myran1979

Nyligen plussat BF juni 2019

Grattis till alla er! Stort grattis till dig som lyckats på första försöket! Vi har testat i flera år och inget som biter tyvärr...Ni är alla så oerhört lyckligt lottade! Även om ni får missfall så visar det att ni lyckats så långt, vissa kommer inte ens dit.

• Myran1979

Är det någon av er i tråden som fått kraftigt ont i svanken 1 vecka efter äl? Jag har så grymt ont att jsg knappt orkar gå. Fick ytterst svagt pos sträck 6 dagar efter äl på grav test men nu lyser det tyvärr med sin frånvaro. Inte alls dags att testa egentligen då det är kvar 1 vecka men jag vill så gärna. Vi har haft det riktigt svårt...

• Myran1979
    UndulatenGullan skrev 2018-10-16 20:37:25 följande:

Hej!

Gravid för första gången och BF 17 juni.

Känner mig väldigt trött och har lite molvärk på vänster sida långt ner. Har i em och ikväll haft cäldigt ont långt ner i ryggen på vänster sida som strålar ner i vänster ben. Orkar knappt gå, vad är detta för värk? Har det ens med graviditet att göra eller är det en nerv som ligger i kläm/ sträckt mig kanske?

Har annars inga mer symptom än. Inget illamående eller ömma bröst.

Jaf
    UndulatenGullan skrev 2018-10-16 20:37:25 följande:

Hej!

Gravid för första gången och BF 17 juni.

Känner mig väldigt trött och har lite molvärk på vänster sida långt ner. Har i em och ikväll haft cäldigt ont långt ner i ryggen på vänster sida som strålar ner i vänster ben. Orkar knappt gå, vad är detta för värk? Har det ens med graviditet att göra eller är det en nerv som ligger i kläm/ sträckt mig kanske?

Har annars inga mer symptom än. Inget illamående eller ömma bröst.

Jag har precis som du!!! Är detta ett graviditetstecken så tar jag det mer än gärna! Test idag igen, negativt, men har så svårt att vänta in "rätt" dag. Har börjat på ont långt ner mot underlivet också, hoppas inte mensen är på gång. Inget rosa eller rött i trosorna än. Hoppas hoppas hoppas!!!
  • Myran1979
    Bäbiiis skrev 2018-10-18 22:20:04 följande:

Hej på er!

Vet inte vart jag ska börja, men jag är oplanerat gravid med bf den 2 Juni 2019 (V. 7+3). Lång historia kort, blev gravid väldigt väldigt fort och han försvann innan vi ens hade hunnit diskutera detta.

Har ett barn sedan tidigare på snart 12 år på heltid vars pappa är avliden. Jag sitter i valet och kvalet, ska jag behålla eller ska jag göra abort?

Har inte blivit gravid tidigare de senaste 11 åren under två långa förhållanden och där ingen av oss har använt något skydd. Har haft livmoderinflammation, cystor på äggstockarna och cellförändringar grad 3 på livmodertappen som brändes bort. Trodde aldrig att detta skulle ske, jag fick en stor chock.

Kanske någon kan ge mig något råd? ????

Finns det inget snällt att säga, så låt gärna bli och håll det för dig själv tack.

Vad vill du? Vill du ha barn? Har du lidit av att det inte funkat tidigare? Orkar du bli ensamsående (2 barns) mor (vilket du redan är till 1 barn)? Är killen en strulpelle som kan ställa till det för dig och göra en kommunikation svår? Allt detta är frågor som bara du kan svara på. Stressa inte om du inte har svaren, du har ju litet tid på dig om du skulle bestämma dig för abort. Lycka till!
Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019