• Miccim

Nyligen plussat BF juni 2019

ugglan8888 skrev 2018-10-16 08:43:48 följande:

min lycka varade inte längre än såhär :( men lycka till alla ni andra :))

Nej vad jobbigt! :( Beklagar..
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-20 16:06:47 följande:

Hej, plussade 16/10 Så gravid i v,5 (4+5) enligt appen min kalender :) första barnet för mig och sambon, ingen av oss har barn sedan tidigare och vi har två missfall i bagaget så vi är jätte rädda för ett tredje :( vill helst bara spola fram tiden så man kan pusta ut och njuta av de lilla undret :D

Kan tänka mig att ni är oroliga för ett tredje missfall. Jag har också haft två missfall, så oroar mig en hel del. Dock mindre än vid senaste graviditeten konstigt nog? Vi hoppas ju att det inte ska vara något fel så att man måste utredas och liknande. Vill också bara spola fram tiden.
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 07:42:18 följande:

Önskar jag också kunde oroa mig mindre den här gången :/ hur länge har ni försökt? :) Vi påbörjade en utredning men sen sa dom bara att dom hitta inget fel på oss så vi skulle försöka ett år till, så vi försökte i 3 år innan första plusset sen tog de ett halvår innan nästa å nu tog de bara 2 månader, har inte allas samma symptom som dom andra två gångerna :/

Vi har försökt sedan april 2017. Fick missfall i juni och augusti. Vecka 6 och vecka 10. Med första barnet försökte vi 2,5 år, som tur utan missfall den gången.

Det kanske är ett bra tecken att det skiljer sig från de andra gångerna? Vilka symptom har du inte nu som du hade vid de andra gångerna?
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 07:42:18 följande:

Önskar jag också kunde oroa mig mindre den här gången :/ hur länge har ni försökt? :) Vi påbörjade en utredning men sen sa dom bara att dom hitta inget fel på oss så vi skulle försöka ett år till, så vi försökte i 3 år innan första plusset sen tog de ett halvår innan nästa å nu tog de bara 2 månader, har inte allas samma symptom som dom andra två gångerna :/

Vi har försökt sedan april 2017. Fick missfall i juni och augusti. Vecka 6 och vecka 10. Med första barnet försökte vi 2,5 år, som tur utan missfall den gången.

Det kanske är ett bra tecken att det skiljer sig från de andra gångerna? Vilka symptom har du inte nu som du hade vid de andra gångerna?
  • Miccim
    Anonymlängtar skrev 2018-10-21 09:37:59 följande:

Så ni har ett barn sedan tidigare? :D

Jag hoppas det är ett bra tecken, dom andra två gångerna va jag illamående om jag inte åt de första jag gjorde när jag klev upp men de va typ alla symptom jag hade, den här gången är jag sååå trött från mitt på dagen ungefär, ömma bröst som bara den till och från och uppsvälld/trög mage.. hoppas de är bra tecken :)

Ja en son på ungefär 2,5 år. :) Så vi vet ju att vi kunnat få barn innan iaf, men jag förstår inte varför jag fått flera missfall nu.

Det låter ju som att du har mer spridda symptom istället för ett. Jag hoppas också att det är ett bra tecken. :)
Svar på tråden Nyligen plussat BF juni 2019