Mascaraklumpar skrev 2018-09-28 17:24:53 följande:
Ta det du tycker verkar smidigast. Själv har jag haft body + byxor + strumpor till barnen och bara haft pyjamas till äldsta i början, tills jag kom på att jag tycker det är ett krångligt plagg. Men jag vet att det finns de som föredrar pyjamas.
Dottern är född i slutet av januari och utomhus bar jag henne antingen i sjal med en dunjacka knäppt över henne (tillräckligt öppen för att ansiktet inte skulle vara täckt, givetvis), eller så satt hon i bilstolen med täcke över till och från bilen och i den tills den blev varm. Sedan hade hon en fleeceoverall från pop på sig och vanliga kläder under det, samt mössa, vantar och tossor.
Tack för ditt svar! Vi har också vindfleecen från PoP. Tänkte först på att införskaffa en åkpåse men tror det blir mer lagom till nästa vinter. Kör på vindfleecen, ullfilt, kläder och fårskinnsfäll i vagnen!
Både jag och mannen är långa och vi vet att vi väntar en pojke. Frågan är hur mycket vi ska köpa på oss i strl 50? Tänker typ body/byxor/pyjamas. Räcker det med 6 av varje? Tråkigt att inte hinna använda kläderna tänker jag. Första månaden kommer vi hålla oss mycket hemma med tanke på RS.