Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Hur klär jag min nyfödda?

Tänk så olika det kan vara vad man tycker är smidigast och bäst. Min första bebis bodde i pyjamaser med blixtlås hela första året typ. Tyckte det var så smidigt att byta blöja men framförallt så mycket bekvämare för bebisen. Min mamma var helt tokig på mig när hon förgäves köpte massa klänningar och annat som aldrig blev använt :) visst är det kul att klä sin bebis fint då och då men allt blir ju nerbajsat minst en gång per dag ändå och viktigast är ju att bebisen har det bekvämt tänker jag :) omlottbodys är det många som gillar men jag tycker bara det är krångligt. Gillar pyjamas/jumpsuit med fot men de växer ur dem mycket snabbare än utan fot så jag har aldrig köpt ett dyrare plagg med det utan då satsat på utan fot. I februari är det kallt men jag skulle absolut satsa på en tunn fleeceoverall till typ babyskydd och vagn med en tjock filt istället för en tjock overall. Vi har aldrig köpt något i 50 utan gått direkt på 56... men våra barn har varit stora, 53 och 52 cm och 4000g. Köp inte så mycket innan är mitt råd utan köp lite nu och vänta och se efter bebis kommer vad ni behöver. Ni har en fantastisk tid framför er :) grattis!

Svar på tråden Hur klär jag min nyfödda?