Någon som börjar ta Albyl direkt när ni fått veta att ni är gravida
Hej! Jag har tyvärr varit med om 3 missfall under det senaste året. Vi har inte barn sedan tidigare, vi har lätt för att bli gravida men vi får alltid missfall. Det är i tidigt stadie, vi hinner inte se barnets hjärta innan jag känner att missfall är pågång. Jag känner av att ett missfall är pågång. Så nu, har jag försökt läsa på en massa. Vi fick vårt senaste missfall i september och kommer nu att få gå på utredning via reproduktionmot. Då jag läst på har jag börjat ta en massa olika vitaminer och andra läkemedel som olika kvinnor rekommenderat som haft svårt att behålla sin graviditet och dör dem upplevt att det gjort skillnad så det kunnat behålla graviditeten fullt ut. Nu tar jag Vitamin C/järn, Apiforce sedan augusti. Igår fick jag veta att jag är gravid igen (vågar knapp tänka längre än en dag fram hur det ska gå) så jag har precis börjat att ta Albyl minor (125mg, fick svårt att dela den 1/3) då jag även läste att många som självmedicinerar sig tagit som motsvarighet till Trombyl. Har ni någon erfarenhet av att ha tagit medicinen direkt när ni fått veta att ni är gravida? Hur har det gått för er och har ni några biverkningar? Jag tycker det kliar en del på mig. Kan de vara av medicinen? Jag tycker det är läskigt att självmedicinera men vad gör man inte för att försöka behålla graviditeten?!
Det hör även till att jag har fibromyalgi.
Jag skulle så uppskatta att få följa någon annan som också gör vad dem kan och försöker testa sig fram.