• Liit

Vi som har BIM november 18

Em0ma skrev 2018-11-24 20:50:59 följande:

Det är en bra början att ha som bim den 2/12. det är ett bra utgångsläge tillsvidare. om du mot förmodan får mens så kan du ju utifrån den räkna på hur många dagar efter äl du fick den så vet du tills nästa gång hur många dagar just du har :) Jag hade nog sagt att du bör vänta tills iaf äl+10 vilket blir den 28e. innan dess är det inte jättestor risk att ägget har hunnit fästa och börjat producera tillräckligt med hg(något) (minns inte vad ämnet heter) så testen kan ge ett ärligt resultat! Hoppas det inte blev för invecklat :) Lycka till! :D

Tack för bra svar! :)
  • Liit

Märker att jag undrar mycket, men är så skönt att ha tråden nu mellan äl och bim.

Jag vet att jag inte borde överanalysera kroppen nu innan jag bara kan testa. Men är det någon som känner igen känslan av ett molande ryggslut (kom för några dagar sen), och konstig känsla i livmodern, det liksom sticker, kittlar/bubblar. Jag vet att det kan vara gravsymptom men det kanske kan vara så innan mens också? (Jag hade sprial i 5 år, så jag minns inte riktigt hur det känns innan mens).

• Liit
    Canary skrev 2018-11-25 08:30:36 följande:

Är du säker på att det är livmodern? Ofta när jag känner så så undrar jag om det inte är tarmarna istället...

Som jag förstått det är det där gravtecken, men behöver inte vara det. De månader jag försökt bli gravid har jag haft väldigt många symptom, alltså blivit skengravid. Enda sättet att veta är att testa

Lycka till!

Säker kan jag kanske inte vara, men helt klart tjejmagen.

Jag kan mycket väl vara skengravid, missfallet i oktober tog rätt hårt på mig trots att vi inte ens hade planerat att bli gravida då. Jag kan nog inte testa ännu men ska testa om några dagar :))
  • Liit
    Persi91 skrev 2018-11-25 15:59:42 följande:

Jag har varit gravid tre gånger... missfall, utomkveds och sen nu då.. och det lustiga är att varje gång jag varit/är gravid har jag inte haft någon aning om det och trott att mensen är på G. Men icke!

Och månaderna där i mellan när jag inte varit gravid har jag såklart varit skengravid och haft 1038329 olika symptom. 

Jag har läst att det är vanligt. Men själv aldrig råkat ut för det. Har en son sedan tidigare, jag visste på en gång då. Samma när jag fick missfallet och känns så nu med.

Men har nog heller aldrig velat det så mycket som jag vill nu :)
  • Liit
    Johannabrunzell skrev 2018-11-27 17:27:52 följande:

Håller tummarna för att det går vägen för er nästa månad ????.

Bim i dag, fortfarande ingen mens men har ingen koll heller på när mensen bör komma från det att jag slutade med p-ring. Men enligt appen ska det vara idag. Har fortfarande molnande värk som är konstant sedan någon vecka tillbaka.

Imorgonbitti ska det testas! Håller tummarna ????

Spännande! Jag har bim på söndag, men ska ta ett testa tidigt imorgon bitti!
  • Liit
    DoriaP skrev 2018-11-27 18:28:31 följande:

Jag tror jag just plussade, två positiva test.

Men känns som om mensen ska komma vilken sekund som helst, känner av äggstockarna och den välbekanta molvärken.

Vet inte om jag riktigt vågar tro på att jag är gravid .

Grattis :D
  • Liit
    ourdreamsaboutababy skrev 2018-11-27 19:23:24 följande:

Hej! Testade mig i söndags

. Toknegativt!

Idag fortfarande ingen mens. Sambon köper tester nu, hoppas så de är positivt

När hade du bim? Håller tummarna för dig!!!
  • Liit
    Canary skrev 2018-11-28 09:28:34 följande:

Testade negativt igår, BIM på fredag, så jag hoppar väl strax in i decembertråden. Det blir mitt sjätte försök. Suck.

Jag har bim på söndag som då är december iof. Testade negativt imorse också, så jag antar att mensen kommer. Känner mig så otålig på ett plus, men jag antar att det är så för oss alla här inne. Hoppas din mens inte kommer på fredag i alla fall! Kan ju vara lite tidigt att testa också?
  • Liit
    Canary skrev 2018-11-28 19:13:16 följande:

Jo så är det verkligen. Vilket försök är det för er?

Fick ett missfall i oktober, oplanerad graviditet. Som fick oss på tankar om att börja såklart. Så för mig är det första försöket... så otålig är jag, haha! Man kanske kan få skylla på sin ADHD i dessa fall? Hehe
  • Liit

Fick ett missfall i oktober, oplanerad graviditet. Som fick oss på tankar om att börja såklart. Så för mig är det första försöket... så otålig är jag, haha! Man kanske kan få skylla på sin ADHD i dessa fall? Hehe
  • Liit

• Liit

• Liit

Svar på tråden Vi som har BIM november 18