• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Jojjans
    Z1987 skrev 2018-10-23 20:57:26 följande:

Nope i fredags var senast...

Så rätt troligt att det blir mens denna gång också......

Tur jag beställde 42 stickor inför denna period....

Å vad frustrerande det känns kan jag tänka mig. Är ju inte omöjligt men chanserna är nog ganska små.
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-23 21:14:25 följande:

Å vad frustrerande det känns kan jag tänka mig. Är ju inte omöjligt men chanserna är nog ganska små.

Ja...känns riktigt surt...

Skönt att han är lika frustrerad och tycker de är lika trist att vara borta...men...bara härda ut...

Jag har ju 2 barn sen innan medans han inte har barn...å han har varit redo längre än mig för att försöka få gemensamma...

Så nu när jag äntligen är redo...då går de inte alls vägen...
  • Jojjans
    Z1987 skrev 2018-10-23 21:47:26 följande:

Ja...känns riktigt surt...

Skönt att han är lika frustrerad och tycker de är lika trist att vara borta...men...bara härda ut...

Jag har ju 2 barn sen innan medans han inte har barn...å han har varit redo längre än mig för att försöka få gemensamma...

Så nu när jag äntligen är redo...då går de inte alls vägen...

Jag har mer glömt den risken för egen del. Väntar just nu på äl imorgon, och hoppas verkligen att den inte skjuts fram för jag och sambon ska vara på olika håll över helgen.
  • Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-24 06:46:50 följande:

Jag har mer glömt den risken för egen del. Väntar just nu på äl imorgon, och hoppas verkligen att den inte skjuts fram för jag och sambon ska vara på olika håll över helgen.

Håller tummarna:)

De är inte lätt alltså...men nån gång så ska de väl lösa sig och bli bra :)
  • Jojjans
    Z1987 skrev 2018-10-24 07:33:35 följande:

Håller tummarna:)

De är inte lätt alltså...men nån gång så ska de väl lösa sig och bli bra :)

Får försöka lugna mig med att när jag blev gravid i maj så sköts äl också fram från fre/lör till tisdag. Vi hade sex sista gången på lördag morgon men fick ändå till det!
  • Jojjans

Vill bara ytterligare en gång förbanna äl-test! Jag känner stickningar i vänster äggledare (typ) och min äl är beräknad till imorgon. Ändå ser mins test ut såhär.

Jag ser en minimal ökning idag men knappt synlig. Visserligen hade jag bara hållt mig i 2 timmar men kan det göra så stor skillnad?

• Jojjans

Och bilden försvann såklart. Här är den:

Och här är en bild på förra månaden då jag garanterat hade äl enligt temphöjning:

• Z1987
    Jojjans skrev 2018-10-24 10:10:00 följande:

Får försöka lugna mig med att när jag blev gravid i maj så sköts äl också fram från fre/lör till tisdag. Vi hade sex sista gången på lördag morgon men fick ändå till det!

Förra månaden så kände jag tydligt ägglossningen....å vi hade sex före under och efter...

Men har inte känt något nu men enligt stickorna så sjunker LH nu...

Skulle gärna tempa men jobbar sovande natt så stiger aldrig upp samma tid...och ibland sover jag inte alls.....så känns lite svårt då...

Nä är bara sikta på nästa månad....

Håller tummarna att det går vägen för dig Nu:)
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-10-24 10:17:54 följande:

Vill bara ytterligare en gång förbanna äl-test! Jag känner stickningar i vänster äggledare (typ) och min äl är beräknad till imorgon. Ändå ser mins test ut såhär.

Jag ser en minimal ökning idag men knappt synlig. Visserligen hade jag bara hållt mig i 2 timmar men kan det göra så stor skillnad?

Jag är lika frustrerad som du! Testat olika äl-test (både digitalt och vanligt) men de blir inte positiva. I november ska jag testa Clearblue med dubbelindikator istället.
  • Clemmentina

Nu är min mens snart över för den här gången men oklart när bim är i november då apparna säger olika. Senast åt jag Apiforce och fick exakt 28 dagars cykel, vilket aldrig hänt tidigare. Tänker att jag får uppdatera om det inte verkar stämma med när ägglossning sker.

Baserat på förra cykeln borde det vara 17 november. Någon som kan tänka sig att lägga till mig i bim-listan? :)

Svar på tråden Vi som har BIM november 18