Inlägg från: Anonym (Herregud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herregud)

Fått sparken-jag vägrar sluta

Anonym (Tiger) skrev 2018-10-08 11:32:38 följande:

Ja det skulle jag faktiskt. Som sagt, jag har t.om. lagt upp en avbetalningsplan i helgen. Vete fåglarna om jag ens ska presentera den för chefen ifall hon inte ber om ursäkt och tar tillbaka att jag ska bli avskedad. Betalar helt enkelt tillbaka när jag kan, utan att liksom på förhand redovisa för henne när jag ska betala. Är en skitsumma det handlar om.

Jag vet att det var fel att låna pengarna, men håller fast vid att det inte är skäl för uppsägning.

Jag hoppa dock så att den här tråden är påhittad, men eftersom jag faktiskt känner människor som resonerar som du så kan det vara sant.

En "skitsumma" ska normalt inte kräva att man delar upp betalningen, det låter ju som om det rör sig om betydligt mer än en hundring. Det är stöld att ta pengar ut kassan utan att redovisa det.

Den där kaninen din dotter fått "låna" hur resonerade du där? En kanin som inte de facto finns i butiken till försäljning lär ju knappast bli såld. Du har om du tagit kaninen utan att betala den faktiskt stulit den.

Utöver dessa stölder så gissar jag att din attityd är genomgående, du saknar respekt för din arbetsgivare helt enkelt.

Kontakta facket för att få en facklig representant och försök förhandla till dig så bra villkor som möjligt är mitt tips, de har i mina ögon fog för att avskeda dig.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Lån) skrev 2018-10-08 17:26:52 följande:

Bar står det att TS har snott pengar, hon har lånar ur kassan, det kan man om man lägger tillbaka samma summa senast samma månad. Inget konstigt alls.

Och varor kan man ta som förmån, vet flera som fått göra så - kanske inte en levande kanin men smycken, kläder osv..

Öh, nej, inte utan tillåtelse och inte utan att summan redovisas. Samma sak med "förmåner" det ska vara överenskommet och redovisas.
Svar på tråden Fått sparken-jag vägrar sluta