Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Fått sparken-jag vägrar sluta

Anonym (Tiger) skrev 2018-10-08 11:42:33 följande:
    Just DENNA kanin bor och har det bra hos min dotter. Eftersom vi inte kan ta hem alla kaniner säljs resten till andra kaninvänner. Spelar ni dumma eller?
    Bjoer skrev 2018-10-08 11:39:36 följande:

Hur har du tänkt att butiken ska kunna sälja sina djur när folk inte vet att de finns? Eftersom de är hemma hos din dotter.

Lol alltså...

Om det här inte är en trolltråd så är det bland det mest pantade jag sett. :D

Eller spelar DU dum? Även om vi inte vet hur många kaniner som finns, eller om det finns flera med samma färger, så ökar ju risken att kunder avstår från att köpa kanin med att en kanin inte är där. Och eftersom man inte kan hålla på att utreda såna småsaker bara för att du får för dig att ta hem kaninen, så är reglerna helt enkelt så att det är stöld om man tar hem en vara som ska säljas.

Förresten, det skulle intressera mig vilka regler som gäller allmänt när det gäller saker som INTE ska säljas. Är det någon som vet? Jag vet att min man får låna hem en extra dator från sitt jobb, bara han frågar, och jag har en gång lånat en basgitarr ur skolans musikrum över sommarlovet (för att öva på den och se om det är något för mig). Jag hade då förstås frågat musikläraren (men inte rektorn), och jag lämnade ju tillbaka den efter lovet.
  • AndreaBD
    Anonym (Penny) skrev 2018-10-08 14:33:49 följande:
    Även om det finns andra kaniner, kommer ju just den som ts stulit aldrig att säljas eftersom det inte finns i butiken längre. Det blir ju en förlust för butiken i vilket fall.
    När de andra tar slut, ja. Eller ifall de inte är lika gulliga. Men jag säger ju, det är förståeligt att det räknas som stöld oavsett.
  • AndreaBD
    Anonym (Penny) skrev 2018-10-08 17:19:15 följande:
    Ja precis, även fastän kaninen är ett djur, är det ju också en vara. Spelar ingen egentlig roll om det finns hundra andra supergulliga kaniner. Stöld är det ju ändå.
    Ja, jag sa ju inget annat.
Svar på tråden Fått sparken-jag vägrar sluta