Inlägg från: Anonym (Penny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Penny)

Fått sparken-jag vägrar sluta

Anonym (Tiger) skrev 2018-10-08 11:32:38 följande:

Ja det skulle jag faktiskt. Som sagt, jag har t.om. lagt upp en avbetalningsplan i helgen. Vete fåglarna om jag ens ska presentera den för chefen ifall hon inte ber om ursäkt och tar tillbaka att jag ska bli avskedad. Betalar helt enkelt tillbaka när jag kan, utan att liksom på förhand redovisa för henne när jag ska betala. Är en skitsumma det handlar om.

Jag vet att det var fel att låna pengarna, men håller fast vid att det inte är skäl för uppsägning.

Haha, vem som helst fattar väl att stöld är ett helt rimligt skäl för uppsägning? Nallar man pengar ur kassan utan att få det godkänt från chefen, är det inte ett "lån".

Finns inte en chans att den här tråden är på riktigt...
  • Anonym (Penny)
    AndreaBD skrev 2018-10-08 13:36:51 följande:

Eller spelar DU dum? Även om vi inte vet hur många kaniner som finns, eller om det finns flera med samma färger, så ökar ju risken att kunder avstår från att köpa kanin med att en kanin inte är där. Och eftersom man inte kan hålla på att utreda såna småsaker bara för att du får för dig att ta hem kaninen, så är reglerna helt enkelt så att det är stöld om man tar hem en vara som ska säljas.

Även om det finns andra kaniner, kommer ju just den som ts stulit aldrig att säljas eftersom det inte finns i butiken längre. Det blir ju en förlust för butiken i vilket fall.
  • Anonym (Penny)
    AndreaBD skrev 2018-10-08 17:01:15 följande:

När de andra tar slut, ja. Eller ifall de inte är lika gulliga. Men jag säger ju, det är förståeligt att det räknas som stöld oavsett.

Ja precis, även fastän kaninen är ett djur, är det ju också en vara. Spelar ingen egentlig roll om det finns hundra andra supergulliga kaniner. Stöld är det ju ändå.
Svar på tråden Fått sparken-jag vägrar sluta