Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Hjälp!! Råkat ge min barn för mycket D vitamin.

Inga som helst problem. Dessutom så jämnar det ju ut sig när du inte ger varje dag (varför gör du inte det?) enligt den läkare (särskilt insatt i ämnet) som jag diskuterat med, så är 5 droppar för lite, och bör istället vara just 12. Fast varje dag då. Fast nu råkar rekommendationen ligga på just 5 så kör på det i fortsättningen om du är orolig att ge för mycket. (Det är ett väldigt dåligt underlag till beslutet om den rekommendationen men det kan du sätta dig in i själv om ämnet intresserar dig)

• Anonym (Lisa)

Fast råkar du vara ute en solig dag så får du mångdubbelt den dosen (åtminstone om du är under sådär 35 år)

ThomasW skrev 2018-10-17 20:14:05 följande:

Säkert inte värre än att du själv äter för mycket fisk en dag.

Bara fortsätt med rätt dosering från i dag.

• Anonym (Lisa)

Öh, ja..? Du tror väl ändå inte det är för risken att bilda d-vitamin som bebisar inte ska vara i solen? (I så fall kan jag upplysa dig om att faran gäller att de kan bränna sig) l övrigt förstår jag faktiskt inte heller vad du vill ha sagt med ditt inlägg och varför du citerar mitt.

Jag är bara jag skrev 2018-10-17 20:27:18 följande:

Bebisar ska inte vara i solen alls och dessutom tar inte solen nånting vad gäller d-vitamin denna årstid. Även sommartid krävs ett visst mått av nakenhet så en större yta exponeras för solen. Från september krävs extra D-vitamin för 80% av befolkningen.

Svar på tråden Hjälp!! Råkat ge min barn för mycket D vitamin.