Inlägg från: Anonym (Tänk lite längre fram) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänk lite längre fram)

Någon som separerat pga abort

Hmm.. Hur blir det med hans ansvar för det här barnet då?

Om ni separerar blir han ju pappa ändå och hur påverkar hans motvilja ett umgänge och samarbete? Kommer han göra skillnad på barnen?

• Anonym (Tänk lite längre fram)
    Anonym (TS) skrev 2018-10-22 10:26:25 följande:

Vi har diskuterat detta en vecka nu. Jag känner att det bara blir värre för mig ju längre vi väntar. Jag har försökt vara både positiv och negativ och se från alla vinklar. Jag har också varit ambivalent till ett till barn NU men kunnat tänka mig ett senare. Men nu när vi står inför detta framkommer att om vi inte behåller detta barnet så vill han inte ha något senare heller. Jag anser att man inte ångrar ett barn, men att man kan ångra en abort hela livet. Jag är en väldig känsloperson som drömmer och planerar osv osv och vet att en abort skulle påverka mig resten av livet. Jag skulle räkna ner till det BF som skulle ha varit, drömt och funderat på vad för person det skulle blivit osv.

Jag anser väl att hans nej väger tyngre. För ett Nej betyder att man inte vill och jag vill inte tvinga honom bli förälder. En abort och det mående som följer med det är egentligen mitt problem. Han skulle inte må dåligt över det. Sorgen blir förmodligen bättre med tiden osv, men ett barn är något han blir tvingad till under många många år framöver.

Ett barn mot hans vilja riskerar ju att sabba möjlighet till samarbete mellan er sisådär 20 år framåt, vilket drabbar er alla inklusive alla barn och övrig familj. Det argumentet skulle svida ordentligt för mig i alla fall. Det är det inte värt. Jag sabbar ju för mig själv i det läget känner jag.
Svar på tråden Någon som separerat pga abort