Inlägg från: Anonym (VAB FRÅGA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VAB FRÅGA)

VAB FRÅGA

Du läste tydligen inte att jag själv gick hem själv (från samma skola) och var hemma själv vid samma ålder. Vårt barn är inte enda barnet i klassen som gör det och barn har gjort det i generationer. Fröken i skolan är fullt medveten och det är ok!

Vårt barn klarar av det och far inte illa på något sätt.

Anonym (Hemskt) skrev 2018-10-23 19:49:33 följande:

Det är lika illa och ja, ni kommer bli socanmälda när detta kommer fram och riskera att förlora er stackars unge.

• Anonym (VAB FRÅGA)

Du läste tydligen inte att jag själv gick hem själv (från samma skola) och var hemma själv vid samma ålder. Vårt barn är inte enda barnet i klassen som gör det och barn har gjort det i generationer. Fröken i skolan är fullt medveten och det är ok!

Det är lika illa och ja, ni kommer bli socanmälda när detta kommer fram och riskera att förlora er stackars unge.

• Anonym (VAB FRÅGA)

• Anonym (VAB FRÅGA)

Nej, från skolan får man gå hem själv, men inte från fritids. Skolans ansvar slutar när skoldagen är slut

Fiona M skrev 2018-10-23 20:06:28 följande:

Du menar att skolan släpper iväg er 6-åring från förskoleklass utan att ngn hämtar när verksamheten är slut?

Jag hoppas du skojar.

• Anonym (VAB FRÅGA)

Vi har inte hjälp med ekonomin, och min man är inte curlad. Hans mamma har fått pengar för vab men sambon har krävt dom då han är förälder och inte anser att hans mamma ska ha pengar för att passa vårt barn

Tiina87 skrev 2018-10-23 20:13:38 följande:

Är väl troligen hennes svärföräldrar som har betalat barnflicka och verkar dessutom ha hjälp med ekonomin.

• Anonym (VAB FRÅGA)

Hur får du det till att vi är i behov av hjälp ekonomiskt? Svärmor vabbade och fick pengar för det.

Men min man krävde sen pengar av henne för att han anser att en farmor inte ska ha betalt

Anonym (Peter) skrev 2018-10-23 20:50:31 följande:

Jag tycker ni ska prata med ngn om ekonomisk hjälp, för inget av det du skriver tyder på att ni har koll.

• Anonym (VAB FRÅGA)
    Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:16:53 följande:

Så du säger att ni inte bara är dåliga föräldrar, ni är dåliga barn/svärbarn också? Eller skämtar du? Jag har svårt att tro att någon väljer att framställa sig så illa som du gör här.

Men snälla en farmor med massa pengar på banken, hur mycket han kräver henne på är hans ensak. Hon begärde vab-pengar för att vara ?farmor? sånna ska ställa upp ändå
  • Anonym (VAB FRÅGA)

Kanske inte varken kan eller vill vara hemma, tänkt så långt?

Sen har företaget banklån också som måste betalas..

Jag har inte tänkt att jag ska vara hemma med skolbarn som kan klara sig själva

Fiona M skrev 2018-10-23 21:24:55 följande:

Om ditt företag går så dåligt att du inte kan vara hemma med en sjuk 6-åring en dag behöver du ju se över vad du kan där, sänka lokalhyra, hitta billigare leverantörer, etc -eller ta ett vanligt jobb. Du reder ju inte ut det här.

• Anonym (VAB FRÅGA)

Mannen tycker inte att hans mamma är värd det, hon gör bu ingen nytta när hon vabbar. Man hinner med hushållssysslor när man är hemma en hel dag, men inte hon

Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:25:20 följande:

Föräldrar då? Varför ska de ha pengar för att ta hand om sina egna barn när tydligen inte ens andra, som inte valt att sätta barnet till världen, ska få något?

• Anonym (VAB FRÅGA)

Tar visst hand om mitt barn men jobbet går först och det är ingen bäbis längre

Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:43:29 följande:

Jag tror alla har förstått att du inte vill vara hemma, eller ta hand om ditt barn alls.

• Anonym (VAB FRÅGA)

[quote=79162327][quote-nick]Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:46:00 följande:[/quote-nick]Menar du att hon skulle gjort era hushållssysslor?[/

Ska hon sitta på röven hela dagen medans ungen sitter vid datorn på sitt rum?

Lite nytta är inte för mycket begärt! Åtta timmar(!) och hon hade inte rört ett finger men pengar skulle hon ha

• Anonym (VAB FRÅGA)

Ja, ett skolbarn ingen bäbis som kräver passning för att inte stoppa saker i munnen..

Fiona M skrev 2018-10-23 21:49:02 följande:

Det är en 6-åring i förskoleklass vi pratar om?

• Anonym (VAB FRÅGA)

För att min man eller jag inte vill ha någon som är hemma hos oss en hel dag utan att hjälpa till!

Det är ingen vanlig från gatan utan hans mamma, hon borde kunna göra lite nytta. Vi anlitade inte henne för att hon skulle sitta vid tv:n

Fiona M skrev 2018-10-23 21:52:43 följande:

Nu gick du över trollgränsen.

• Anonym (VAB FRÅGA)
    Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:59:10 följande:

Nej nu har du dragit det för långt. Vad skulle din sambo ha gjort för att förtjäna vab-pengarna i ditt scenario? Så avskyvärt som du skriver att du och din sambo behandlar andra finns det inte en enda människa med fungerande relationer som gör.

Om jag eller min man är hemma en hel dag med ett barn som mest sitter på sitt rum eller vid tv:n så hinner vi på dom timmarna diska, plocka, sätta på en tvätt eller dammsuga alltid finns det saker som behöver göras. Men farmor gör ingenting på hela dagen hon har tittat på tv och pillar med någon stickning hon hade med sig. Alltså ingenting!
  • Anonym (VAB FRÅGA)
    Anonym (Em) skrev 2018-10-23 21:59:10 följande:

Nej nu har du dragit det för långt. Vad skulle din sambo ha gjort för att förtjäna vab-pengarna i ditt scenario? Så avskyvärt som du skriver att du och din sambo behandlar andra finns det inte en enda människa med fungerande relationer som gör.

Om jag eller min man är hemma en hel dag med ett barn som mest sitter på sitt rum eller vid tv:n så hinner vi på dom timmarna diska, plocka, sätta på en tvätt eller dammsuga alltid finns det saker som behöver göras. Men farmor gör ingenting på hela dagen hon har tittat på tv och pillar med någon stickning hon hade med sig. Alltså ingenting!

[quote=79162410][quote-nick]Anonym (Baron Kalkontratt) skrev 2018-10-23 22:14:39 följande:[/quote-nick]Så därför ska hon betala er?[/

Min man tycker inte det var värt en vab-dag (vi ger ju trots allt bort en av våra dagar) så han krävde henne på dessa pengar och sen dess får hon inte vabba längre
Svar på tråden VAB FRÅGA