Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Ska barnvagnar ha företräde?

Jag brukar köra på folk med barnvagnen, då kliver några av iallafall haha.

• Anonym (Sofie)
    Kyss skrev 2018-10-24 13:50:11 följande:
    Dubbelmoralen bara lyser genom när småbarnsföräldrar anser att det är ok att köra på folk med barnvagnen för att de ska kliva av samtidigt som de gnäller på att alla andra är ego. Fint det där.
    Men HUR kan man inte hålla med om att småbarn ska ha företräde? Herregud. Och att man betalar för tjänsten? Makalös dålig ursäkt till att inte kliva av och vänta på nästa buss för att mamman med ett litet barn ska få åka med.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 13:57:47 följande:
    Exakt. Det är ju inte så att biljetten bara gäller i fem minuter.
    Ja man får helt enkelt tränga sig fram och köra på alla blindstyren med barnvagnen.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (jisses) skrev 2018-10-24 14:25:33 följande:
    Du vet om att det inte är bara barnvagnsplats... Utan även plats för rullstolar, och rullatorer, eller för de som reser med stora väskor... De med rullator har PRECIS samma rätt till de platserna som dig med barnvagn! De enda som behöver flytta lite på sig (inte gå av men flytta sig åt sidan) är de med väskor. 
    Det är en barnvagnsplats. Jag har bett folk med rullator att flytta på sig många gånger, visst blir det sura miner, men det är en barnvagnsplats likväl.
  • Anonym (Sofie)

Ni som klagar på barnvagnar, varför är det ok för rullstolsburna personer att sitta på barnvagnsplatsen medan det blir ramaskri om man med barnvagn bokar rulllstolsplats på ex tåg?

• Anonym (Sofie)
    Anonym (jisses) skrev 2018-10-24 14:33:34 följande:

Aaah så du vet instinktiv om personers sjukdomshistoria när du ser dem? Eller vad ger dig rätten att ge dem onda ögat för att de inte reser sig för dig? 

Jag ser ung och frisk ut. Men jag kan inte stå en hel bussresa eller spårvagnsresa hem. Så nej jag reser mig inte för andra om det inte är max två hållplatser kvar för mig. Men då är det verkligen bara om det är panik för jag klarar bara att stå den sträckan med nöd och näppe. Händer att någon ber mig resa mig eller ger mig onda ögat ibland, och jag blir lika förbannad varje gång! För de vet ju INGET om min hälsa. 

Nej TS... du har mycket att lära om världen och framförallt att den inte kretsar kring dig och ditt barn utan att alla andra människor där ute har sina egna historier och liv att tänka på!!

Så tröttsamt med alla ursäkter om "sjukdomar" folk har. Suck..
  • Anonym (Sofie)
    sextiotalist skrev 2018-10-24 14:59:33 följande:
    Så du, friska kvinna, anser att du har mer rätt till platsen, än den funktionsnedsatta (ofta äldre, men inte alltid) som inte ens kan gå utan rullator.
    Dom är inte sjuka. Isåfall skulle de inte ställa rullatorn där för att sedan gå och sätta sig någon annanstans. Då skulle de ta med sin rullator till den platsen. Så var inte fallet. Så jag anser att jag har mer rätt till barnvagnsplatsen ja.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (jisses) skrev 2018-10-24 14:58:51 följande:

För att inte alla sjukdomar berättigar till färdtjänst! Om det nu är så viktigt att ditt barn sitter när ni åker så skaffa bil! 

Nej ett barn har inte företräde vid sittplatser och bussar. Punkt slut. 

Jo, ett litet barn har både rätt och företräde till sittplats. Alla barnen tycker inte det är kul att sitta i barnvagnen.
  • Anonym (Sofie)
    Duckan skrev 2018-10-24 15:17:22 följande:

(Sofie) det går absolut inte att ta dina inlägg på allvar, men jag antar att det är meningen..

Jag är fullt seriös. Är trött på tröga människor. Kör på alla som står i vägen med barnvagnen, orkar inte säga till alla att flytta på sig längre.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:32:52 följande:
    Men kan du lägga ner nu Kyss? Du tillför inget annat än spydiga kommentarer.
    Bry dig inte om "Kyss". Hen är säkert en person som tycker att mobbning är ok. Att trycka ner andra för att själv må bra. Det är "Kyss" bra på, och man ska bara ignorera dessa.
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?