Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 15:06:32 följande:
Dom är inte sjuka. Isåfall skulle de inte ställa rullatorn där för att sedan gå och sätta sig någon annanstans. Då skulle de ta med sin rullator till den platsen. Så var inte fallet. Så jag anser att jag har mer rätt till barnvagnsplatsen ja.
Alla rullatorer är inte lätta att fälla ihop och ut, framförallt inte för en person som har ett rörelsehinder. Att de lyckas ta sig fram till en sittplats ändrar inte det.... Du är en egoistisk person som saknar empati för omvärlden...
Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 15:07:35 följande:
Jo, ett litet barn har både rätt och företräde till sittplats. Alla barnen tycker inte det är kul att sitta i barnvagnen.
Nej ett litet barn har inte företräde. Spelar ingen roll att inte alla barn tycker det är kul att sitta i barnvagnen. Det är mycket här i livet som inte är roligt men som man måste göra ändå.
Liten fråga fäller du ihop vagnen när du går på bussen? Om nu ditt barn vill sitta på säte... Jag tar förgivet att du fäller ihop vagnen helt och håller den i famnen så den inte upptar plats för någon annan. Annars är du en hycklare förutom egoist.
Men kort sagt. Nej jag reser mig inte för barn, sjuka eller äldre då jag måste sitta. Jag är inte sjuk nog att ta upp samhällets resurser med färdtjänst och liknande. Men det ändrar inte det faktumet att jag inte kan stå en hel bussresa.
Och mitt liv kretsar inte kring ditt barn. Du får lösa dina resor med ditt barn, men inte på bekostnad av andra människor. Är bussen full får du vänta på nästa punkt slut! Eller gå till nästa hållplats. Allt annat är egoistiskt och idiotiskt.