Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

Ska barnvagnar ha företräde?

Men herregud , rör på fläsket istället för att vänta på nästa buss.Tror varken du eller ungen dör av lite frisk luft och en härlig höstpromenad.Sorry ts men världen kretsar inte runt dig och din unge.

Goodness me
  • taquine
    Anonym (S) skrev 2018-10-24 15:14:11 följande:
    Bra att det löste sig :) Alla har ju tyvärr inte en annan busshållplats i närheten. Där jag bor så går bussarna en gång i halvtimmen. Och närmsta alternativa resväg är 3km bort. Då är det inte kul om man inte kan komma på med barnvagnen pga överfullt. Tycker det sällan är sånt som händer dock, att det verkligen är smockat så att ingen kan komma på, snarare att folk är tröga och vägrar flytta på sig fast det finns plats nån annanstans än barnvagnsutrymmet.
    Men 3 km är väl inte speciellt långt. En härlig promenad för dig och bebisen.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:29:15 följande:

Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?

Själva barnvagnen är väl inte det värsta, det är väl !"stjärnorna" som håller i den.Knappast förvånad dagens småbarnsmorsor är så hatade som dom är...De har ju själva skapat sitt dåliga rykte 
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Nina) skrev 2018-10-24 17:45:37 följande:
    Din kommentar om att graviditet inte är någon sjukdom är korkad om något!

Man behöver inte ha någon sjukdom för att ha behov av sittplats. Därav att jag påpekade att brutet ben inte heller är någon sjukdom.

Men det förstod du tydligen inte?
    Vad är det för korkat med det?Vid en normal graviditet har man inga problem att stå och gå. Det är dagens morsor som anser sig ha företräde framför de som är handikappade på riktigt.. 
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (S) skrev 2018-10-24 19:24:08 följande:
    Människor som man ser har svårt att röra sig, som går med kryckor, käpp eller rullator.

Du lämnar inte ens plats åt någon som är höggravid?
    Jag skulle lämna plats till någon med rullstol/ rullator / käpp.Inte hade jag lämnat plats till någon gravid . Herregud inte lyfte någon på arslet när jag var höggravid men det var ok med mig. Inte så att jag blev kräänkt
    Goodness me
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?