Inlägg från: BossHoss |Visa alla inlägg
  • BossHoss

Ska barnvagnar ha företräde?

Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 12:36:10 följande:

Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.

Inte läst tråden...

Självklart skall mamman/pappan vänta på nästa buss om denne inte får plats som alla andra.
  • BossHoss
    Anonym (R A) skrev 2018-10-24 16:18:42 följande:
    Nej, inte jag iallafall.
    Undrade bara om hon försökte utöva häxkonst innan förvarning.

Jag flyttar mig inte för en gravid oavsett om jag känner att jag behöva sitta ner.
    Det är ingen sjukdom att vara gravid.
    Flyttar mig inte för en unge heller för den delen. Föräldrarna får väl ha ungarna i famnen om de inte klarar av att stå. Eller låta dem sitta i vagnen. Ja, eller vad f*n som helst. Jag bryr mig inte.
    Precis, väljer man åka kommunalt så får man följa samma regler som alla andra, passar det inte så köp en bil
  • BossHoss
    LFF skrev 2018-10-29 09:46:30 följande:
    Vi har ju några blå innerstadsbussar, 1, 2, 3 och 4 som de så käckt heter. 4an tex går från Radiohuset till Gullmarsplan, via Fridhemsplan och Södra Station. Den är hopplös att åka med i rusningen om man ska på efter Fridhemsplan mot Gullmarsplan. Det spelar ingen roll om de kör tre bussar efter varandra med någon minuts mellanrum. De är sardinburkar hela gänget.

När vi hade vagnen till grabbarna (tvillingvagn, yay!) så var det att undvika rusningen så mycket som möjligt som gällde. Förstår mig inte på dessa föräldralediga som ger sig ut i kollektivtrafiken mitt i rusningen! Det är ju inte kul för någon, speciellt inte den stackars bebisen!
    Usch ja tvåan åkte jag med massor förr, galet packad vid rusningstid, vem ger sig ut med barnvagn då?
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?