Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 16:55:51 följande:
Göra parodi av ditt nick? Nej det var inte avsikten. Faktiskt. Men du får tro vad du vill. Jag var iaf inte ironisk med mitt inlägg.
Okey det var inte "avsikten" att göra parodi på mitt nick. Låt oss för en sekund anta att det är så. Så skall jag svar dig i analogt med trådens ämne.
Då kan ju du fundera på varför du anser att folk skall kretsa kring dig och ditt barn, och mest av allt din egna lathet?
På bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana runt om i landet har samma regler.
"Barnvagnar får åka med i mån av plats."
Varför skall (lata) mammor särbehandlas?
Mammor som är för lata att klä sina barn efter väder eller gå en liten promenad hem med barnet, om mamman bor inom typ en halvtimme promenadväg från där hon är?
Bara för att det finns ett utrymme på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana för barnvagnar så har du som förälder ingen rätt att kräva att få åka med barnvagn på kommunaltrafiken. Du får vackert vänta som alla andra på "nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana".. Även rullstolsburna, folk med rullatorer får vackert vänta på nästa om det är knökfullt. Att en plats är skyltat med en "barnvagnssymbol" säger inget om att det är en lag på att barnvagnar skall ha förtur med barnvagn på den platsen. Skylten talar bara om var det är lämpligast ur säkerhetssynpunkt att ställa barnvagnen på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana, i MÅN AV PLATS. Är det knökfullt så är det knökfullt, då får du vänta på nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana.
Bara för att du har ett barn så betyder det inte att du skall bli behandlad som en prinsessa och få förtur överallt och komma med orimliga krav som omvärlden skall rätta sig efter. Du får vackert lära dig att du fortfarande bli behandlad som vanligt, som innan du fick barn. Men av dina inlägg att döma i denna tråden så verkar du ju direkt obstinat på detta område med barnvagn och kommunaltrafik. Och allting handlar om att du skall få din vilja igenom.