Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Ska barnvagnar ha företräde?

Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-24 15:32:52 följande:
    Men kan du lägga ner nu Kyss? Du tillför inget annat än spydiga kommentarer.
    Vad vill du med din tråd? Bevisa att du anser att du är väldens mittpunkt och alla skall behandla dig som en prinsessa och slicka din röv för att du skaffat en unge?

Du kan gott promenera med ditt barn om bussen är knökfull. Bara för att du skaffat en unge och är mamma så har du ingen rätt att kräva att du skall få plats när det passar dig på kommunaltrafiken och kräva att folk går av för din skull. Så viktig är du inte bara för att du har fött ett barn.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 14:48:33 följande:
    Jag är själv småbarnsförälder så moderaterna ansåg fel. Min avsikt har aldrig varit att provocera. Men tycker man något som inte faller moderaterna i smaken är det provokation tydligen.
    Du kan ju knappast beskylla moderatorerna för att du blankvägrar att ta till dig vad ANDRA småbarnsföräldra skriver och påtalar.  Du har fått ett hel del som inte delar din åsikt bland småbarnsföräldrar.

Att du har fått en enskild småbarnsförälder, skapar knappast tillräckligt underlag för seriös diskussion. Utan du fortsätter med din totala egoism och kräver att världen skall snurra kring dig och din unge.

Så skyll inte på moderatorerna för att de har samma åsikter som 99,99 % av tråddeltagarna i denna tråden.

Så jag anser att moderatorerna gjorde rätt att skicka din tråd till "Ironi & Satir", det är här den hör hemma.

Nästa vecka så kan jag snacka med dig om din smaklösa nickstöld och ditt lama försöka att göra parodi på mig som skribent. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonumius) skrev 2018-10-25 16:55:51 följande:
    Göra parodi av ditt nick? Nej det var inte avsikten. Faktiskt. Men du får tro vad du vill. Jag var iaf inte ironisk med mitt inlägg.
    Okey det var inte "avsikten" att göra parodi på mitt nick. Låt oss för en sekund anta att det är så. Så skall jag svar dig i analogt med trådens ämne.

Då kan ju du fundera på varför du anser att folk skall kretsa kring dig och ditt barn, och mest av allt din egna lathet?

På bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana runt om i landet har samma regler.
    "Barnvagnar får åka med i mån av plats."

Varför skall (lata) mammor särbehandlas?
    Mammor som är för lata att klä sina barn efter väder eller gå en liten promenad hem med barnet, om mamman bor inom typ en halvtimme promenadväg från där hon är?

Bara för att det finns ett utrymme på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana för barnvagnar så har du som förälder ingen rätt att kräva att få åka med barnvagn på kommunaltrafiken. Du får vackert vänta som alla andra på "nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana"..  Även rullstolsburna, folk med rullatorer får vackert vänta på nästa om det är knökfullt. Att en plats är skyltat med en "barnvagnssymbol" säger inget om att det är en lag på att barnvagnar skall ha förtur med barnvagn på den platsen. Skylten talar bara om var det är lämpligast ur säkerhetssynpunkt att ställa barnvagnen på bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana, i MÅN AV PLATS. Är det knökfullt så är det knökfullt, då får du vänta på nästa bussar/spårvagnar/pendeltåg/tunnelbana.

Bara för att du har ett barn så betyder det inte att du skall bli behandlad som en prinsessa och få förtur överallt och komma med orimliga krav som omvärlden skall rätta sig efter. Du får vackert lära dig att du fortfarande bli behandlad som vanligt, som innan du fick barn. Men av dina inlägg att döma i denna tråden så verkar du ju direkt obstinat på detta område med barnvagn och kommunaltrafik. Och allting handlar om att du skall få din vilja igenom.

• EnAnonumius
    Anonym (på barnvagnsplatsen) skrev 2018-10-27 22:06:15 följande:
    Där jag åker buss (Uppsala) är det väldigt sällan bussen är så full att man inte kan gå lite längre bak och det blir plats vid barnvagnsplatsen. Så om man inte får plats med barnvagn är det absolut oftast för att det redan är flera barnvagnar på, inte för att folk står/sitter vid barnvagnsplatserna. Jag har aldrig hamnat i den situationen att det blir en fråga om huruvida nån ska gå av.
    Men snälla du..
    Förstå att hela Sverige inte fungera som i Uppsala.

Så bara för att DU aldrig har hamnat i den situationen så är det inte samma sak att den situationen kan uppstå på andra håll i i Sveriges avlånga land.

Här i Göteborg så kan spårvagnar/bussar vara så knökfulla, under rusningstrafik, så kan kan knappt få plats med ett frimärke, än mindre lösgöra utrymme för att folk skall kunna komma på med en barnvagn. Även "gångarna" är packad med folk så man kan inte flytta dit före att lämna plats för barnvagn.

Det man kan undra är hur Västtrafik tänker, som inte sätter in extra vagnar/bussar under rusningstrafiken och tillåter att vagnarna/bussarna är så knökfulla gångarna, barnvagnsutrymme etc, att det är svårt att röra sig och komma av på sin hållplats.  Obestämd

• EnAnonumius
    LFF skrev 2018-10-29 08:14:46 följande:
    Och i Stockholm spelar det ingen roll hur många extrabussar som sätts in eftersom det är knökfullt på både bussar och t-bana ändå när man ska från city i rusningstrafiken. Att då komma och tro att man ska ha företräde med barnvagn gentemot andra betalande (nej, det är inte gratis på bussar egentligen i Stockholm men eftersom vi inte har en lösning där man kan blippa sitt kort även vid de bakre dörrarna så får man åka gratis) är bara så in i h-vete korkat.

Barnvagnsplatserna har inte barnvagnar företräde till. Det är bara en anvisning om vart barnvagnar (och rollatorer och rullstolar) ska stå.
    Det är ett gissel detta i storstäder med kommunaltrafiken.
    De uppmanar folk att åka kollektivt med skiter i att skaffa in lösningar för rusningstrafik och man står mer packad än en sardin i en sardinburk...

Precis samma i GBG, bara en anvisning om var man kan stå säkert någonstans med barnvagn OM det finns plats för den.
  • EnAnonumius
    LFF skrev 2018-10-30 14:03:52 följande:
    Haha, får mig att tänka på en gammal historia om en hundägare av en jätteras som var trött på alla småhundsägartanter som lyfte upp sina pälstussar när hen kom med sin bjässe, så hen lyfte upp sin bjässe också (den stod på bakbenen) i famnen och sa "Inte ska du vara rädd för den lilla pälstussen" med fjantig röst. Småhundsägartanterna blev lite lätt ställda.... smile2.gif
    Skål

Denna anekdot gjorde min dag..
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?