Inlägg från: Anonym (Soe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soe)

Ska barnvagnar ha företräde?

Celaena skrev 2018-10-24 15:35:27 följande:
    Jag hoppas verkligen för ditt barns skull att du inte kör på fel person någon gång så att barnet utsätts för eller få bevittna någonting tråkigt. Du verkar ha en ganska underutvecklad beskyddarinstinkt som medvetet utsätter ditt barn för folks eventuellt våldsamma och skrämmande reaktioner. Allt för att du har ett märkligt egoistiskt synsätt. Stackars barn.
    Så bra skrivet! Tänkte precis på det när jag läste, men ska erkänna att jag tänkte tanken i mindre fina ordalag...Tyst
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 15:07:35 följande:
    Jo, ett litet barn har både rätt och företräde till sittplats. Alla barnen tycker inte det är kul att sitta i barnvagnen.
    Min pitbullblandning tycker inte alls att det är roligt att sitta på golvet i bussen, hon får ju alltid sitta i soffan hemma. Hon är stor och kräver således två platser att ligga på, så vi tar tillsammans upp tre platser på pendel/t-bana (men tar ju inte upp någon barnvagnsplats, om jag inte shoppat väldigt mycket den dagen förstås för då får alla kassar stå där.)
    Så jag tycker absolut att stora hundar har företräde till sittplats eftersom alla stora hundar inte tycker att det är roligt att sitta på golvet. Särskilda vagnar för hundar? Nej dessa skiter jag givetvis i eftersom majoriteten av alla som påstår sej vara allergiska ljuger!
    Flyttar inte folk på sej för oss så ger jag min älskling kommando att morra och visa tänderna, då brukar de flesta fatta att vi har större rätt till platsen!

(obs, ironin..)
  • Anonym (Soe)
    Bestemor skrev 2018-10-30 13:59:29 följande:
    För många år sedan var det bara gratis för små hundar att åka buss och spårvagn, kunde hunden sitta i ens knä, så behövde man inte stämpla för hunden.

Den regeln fick de ta bort, folk tog naturligt med sig sin stora och väldigt stora hundar och hade dem i knät

Nu åker alla hundar grattis. Enda regeln är att man ska åka längs bak i vagnen eller bussen.
    Solig
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?