Inlägg från: Anonym (Anonumius) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonumius)

Ska barnvagnar ha företräde?

Kyss skrev 2018-10-24 13:12:21 följande:

TS, det är faktiskt ingen mänsklig rättighet att åka buss. De flesta bussbolag har som regel att alla åker i mån av plats. Varför anser du att du har rätt att kräva att betalande resenärer går av för att du har barnvagn?

Man borde göra kollektivtrafiken gratis för småbarnsföräldrar. Då blir det en ?rättighet? för oss med små barn.
  • Anonym (Anonumius)
    Sandraberg skrev 2018-10-24 13:15:30 följande:

Du är verkligen konstig. Var menar du att en person med rullator ska ta vägen på en buss?

Ihopfällbar?
  • Anonym (Anonumius)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-10-24 13:56:18 följande:

Men HUR kan man inte hålla med om att småbarn ska ha företräde? Herregud. Och att man betalar för tjänsten? Makalös dålig ursäkt till att inte kliva av och vänta på nästa buss för att mamman med ett litet barn ska få åka med.

Exakt. Det är ju inte så att biljetten bara gäller i fem minuter.
  • Anonym (Anonumius)
    Anonym (jisses) skrev 2018-10-24 14:33:34 följande:

Aaah så du vet instinktiv om personers sjukdomshistoria när du ser dem? Eller vad ger dig rätten att ge dem onda ögat för att de inte reser sig för dig? 

Jag ser ung och frisk ut. Men jag kan inte stå en hel bussresa eller spårvagnsresa hem. Så nej jag reser mig inte för andra om det inte är max två hållplatser kvar för mig. Men då är det verkligen bara om det är panik för jag klarar bara att stå den sträckan med nöd och näppe. Händer att någon ber mig resa mig eller ger mig onda ögat ibland, och jag blir lika förbannad varje gång! För de vet ju INGET om min hälsa. 

Nej TS... du har mycket att lära om världen och framförallt att den inte kretsar kring dig och ditt barn utan att alla andra människor där ute har sina egna historier och liv att tänka på!!

Men hur kan så många vara sjuka då? Ansök om färdtjänst. Håller fast vid att ett litet barn har företräde vid sittplatser och bussar.
  • Anonym (Anonumius)

Men man kanske inte orkar säga ursäkta till alla hela tiden, folk kan ju börja tänka lite själva också. Varför är barnvagnar sånt irritationsmoment för så många?

• Anonym (Anonumius)
    Kyss skrev 2018-10-24 15:27:44 följande:

Jag är trött på tröga, egocentriska småbarnsmorsor som tror att de har ensamrätt om allt!

Men kan du lägga ner nu Kyss? Du tillför inget annat än spydiga kommentarer.
  • Anonym (Anonumius)

Varför hamnade denna diskussionen i ironi? Jag var inte det minsta ironisk med mitt inlägg. Jag tycker små barn har företräde.

• Anonym (Anonumius)
    Bestemor skrev 2018-10-24 21:38:51 följande:

Så alla som har barn ska ha företräde menar du? Eller bara du och ditt barn?

Företräde till bussar iaf, pga känslighet för kyla. Men nu lämnar jag tråden. Adjö.
  • Anonym (Anonumius)

Nej och jag var inte det minsta ironisk alls. Nej jag tycker alltid små barn har företräde. Oavsett väder.

skägg skrev 2018-10-25 10:25:29 följande:

Nu ligger ju tråden i ironi och satir, men undrar ändå över logiken. Är det bara vid kyligt väder man bör ge upp sin plats för barnvagnar och mammor med storhetsvansinne? Vid vilken temp går isf gänsen? :'D

• Anonym (Anonumius)
    Anonym (Var trevlig eller välj bil!) skrev 2018-10-25 11:24:20 följande:

GÖTEBORG/VÄSTTRAFIK

"Har du barnvagn reser ni alltid i mån av plats och tyvärr går det inte att förutse om det kommer att finnas plats för dig och din barnvagn på en särskild avgång."

?Barnvagnen måste vara bromsad under resan och finns det fastsättningsanordning ombord skall denna användas. Barnvagnen får inte hindra kunder eller blockera utrymningsvägar. Föraren är inte skyldig att hjälpa kund ombord med vagnen. Föraren är heller inte skyldig att vänta med att köra iväg tills kund registrerat sitt kort i kortläsare.?

Och vad vill du säga med detta?
  • Anonym (Anonumius)
    Nymphaea skrev 2018-10-25 13:49:09 följande:

Antagligen för att moderatorerna ansåg att tråden skapats för att provocera och skapa ilska mot småbarnsföräldrar.

Jag är själv småbarnsförälder så moderaterna ansåg fel. Min avsikt har aldrig varit att provocera. Men tycker man något som inte faller moderaterna i smaken är det ?provokation? tydligen.
  • Anonym (Anonumius)
    EnAnonumius skrev 2018-10-25 16:29:42 följande:

Du kan ju knappast beskylla moderatorerna för att du blankvägrar att ta till dig vad ANDRA småbarnsföräldra skriver och påtalar.  Du har fått ett hel del som inte delar din åsikt bland småbarnsföräldrar.

Att du har fått en enskild småbarnsförälder, skapar knappast tillräckligt underlag för seriös diskussion. Utan du fortsätter med din totala egoism och kräver att världen skall snurra kring dig och din unge.

Så skyll inte på moderatorerna för att de har samma åsikter som 99,99 % av tråddeltagarna i denna tråden.

Så jag anser att moderatorerna gjorde rätt att skicka din tråd till "Ironi & Satir", det är här den hör hemma.

Nästa vecka så kan jag snacka med dig om din smaklösa nickstöld och ditt lama försöka att göra parodi på mig som skribent. 

Göra parodi av ditt nick? Nej det var inte avsikten. Faktiskt. Men du får tro vad du vill. Jag var iaf inte ironisk med mitt inlägg.
Svar på tråden Ska barnvagnar ha företräde?