Inlägg från: Anonym (Frågetecken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågetecken)

Tappar lusten pga mina bröst(varning bild)

Jag slutade amma vårt barn för en tid sedan. Nu har mina bröst tömts och dom är riktigt ledsna och ja, tomma. Tyvärr känner jag mig inte så attraktiv som jag brukade. Har inte riktigt hittat tillbaka till mig själv sen jag fick barn, sömnen är lite si sådär och självklart har jag inte så mkt tid att underhålla mitt utseende. Allt detta tillsammans med mina tråkiga bröst gör att jag tappat sexlusten totalt.. jag behöver känna mig fin och sexig för att mig kåt.

Nu funderar jag på om jag ska börja spara ihop pengar för en bröstoperation. Men jag vill ha fler objektiva åsikter. Vill veta hur andra ser mina bröst. Kan inte fråga min man för han skulle aldrig vara helt ärlig om vad han tyckte. Dessutom så förstår jag ju att det finns en risk att jag är väldigt självkritisk. Känns inte jättelockande att utsätta mig för en operation..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-27 11:00
    Vill ta tillfället i akt och tacka alla som engagerat sig(i mina bröst.) Som jag skrev till någon tidigare så känns det kanske lite pinsamt att åsikter från främlingar fått mig på bättre tankar. Missförstå mig rätt, min bröst ser likadana ut idag som igår, men jag har nog fått lite annat perspektiv.

Jag har ju trots allt mer att erbjuda än ett par bröst, många fysiska attribut och egenskaper som jag faktiskt tycker om. I slutändan så är det ju dessutom bara ett par bröst och detta är ju garanterat inte deras sista utseende i livet.
    Så tack, och låt oss nu aldrig göra detta igen!
    Ha en fortsatt trevlig dag, allesammans!

• Svar på tråden Tappar lusten pga mina bröst(varning bild)
  • Anonym (Frågetecken)

Måste säga att jag är förvånad över svaren jag fått. Ska inte säga att jag räknade med elaka kommentarer, men betydligt mindre positiva än dom jag fått.

Tack för det.

Kanske borde jag avvakta lite innan jag bestämmer mig för att jag inte kan leva med dom resten av mitt liv, haha. Komma tillbaka till jobbet, få tillbaka lite bättre matrutiner och börja leva lite igen. Kanske kommer självförtroendet tillbaka(och dom där kilona jag förlorat).

• Anonym (Frågetecken)
    Anonym (??) skrev 2018-10-26 21:07:13 följande:

Klart hon skäms för dem.

Men - det beror på att hon inte ens frågat sin snubbe - bara ett forum fullt med muppjävlar här på nätet ???

Skulle vilja visa bild på min 50-åriga kärrings bröst.

Står INTE rakt upp när hon ligget på rygg

Har INTE konstant knopstånd

MEN - man får smeka, suga, nafsa och ...... bara somna i sked med en tutte i handen ...så  skönt.

Och du!!! en kärring i den åldern med komplex och sådana pattar ...

Me like!!

Anonym (??) skrev 2018-10-26 21:07:13 följande:

Klart hon skäms för dem.

Men - det beror på att hon inte ens frågat sin snubbe - bara ett forum fullt med muppjävlar här på nätet ???

Skulle vilja visa bild på min 50-åriga kärrings bröst.

Står INTE rakt upp när hon ligget på rygg

Har INTE konstant knopstånd

MEN - man får smeka, suga, nafsa och ...... bara somna i sked med en tutte i handen ...så  skönt.

Och du!!! en kärring i den åldern med komplex och sådana pattar ...

Me like!!

Jag skrev lite tokigt i min text såg jag. Jag snarare KÄnner att jag inte kan fråga honom för att jag vet att han inte hade svarat ärligt om han inte tyckte om dom. Självklart har vi pratat om mina bröst och han säger ju att han tycker dom är jättefina.

Han vet om att jag bett anonyma dela med sig av sina åsikter och jag läste även upp några svar för honom. Sa till honom att det är inte det att främlingars åsikter betyder mer för mig, utan att jag har lättare att ändra min egen åsikt för att anonyma främlingar har ingen anledning att ljuga för mig.

Ni verkar ha en god, nära relation, du och din partner. Härligt!
  • Anonym (Frågetecken)
    t1000 skrev 2018-10-26 22:54:38 följande:

Jag har aldrig brytt mig om bröst så länge dom inte är för stora eller hängiga.  Dina ser ju normala ut.

Hade det varit jag så hade jag hellre sett att du la pengarna på träning,  löpning, yoga, crossfit, samt dra ner på onyttigheter för att slimma till kroppen.  Då jag attraheras av en smal och fit kropp.   Brösten ointressanta.

Men alla är vi väl olika.  

Träning, absolut! Innan barn och man var jag ett stort fan av styrketräning. Däremot vill jag absolut inte slimma ner kroppen. 48 kg är redan för lite till mina 165 cm. Anser jag själv. Lite mer muskler, fasthet och styrka i kroppen ska jag få till igen däremot.

Tack för din kommentar!
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym (mor) skrev 2018-10-27 07:18:09 följande:

Jag förstår inte alls problemet MEN kommer tänka på den där tjejen i "unga mammor" som har tre små döttrar som sparade ihop till en bröstoperation och tog risken (som det ju innebär) och gjorde en.........nu ska hon ha barn igen! Antagligen tänker hon inte amma detta barn .........men liksom.......ändå.

Va? Ska hon ha barn IGEN? Vilken urkraft hon måste ha. Jag har ett barn och är helt slut, haha! Många kan ju amma ändå. Vill hon amma så hoppas jag hon är en av dom. Däremot så tror jag inte det blir fler barn. Min man är många år äldre än mig och känner att han inte orkar fler, men man vet ju aldrig.

Efter allt som folk har skrivit så känner det mycket bättre. Pinsamt att det skulle krävas kommentarer från främlingar, men det hjälpte. Finns ju inget som hindrar mig att göra min bröst i framtiden, men nu ska jag försöka älska mig själv så som jag ser ut.
  • Anonym (Frågetecken)

[quote=79170432][quote-nick]Fjäril kär skrev 2018-10-27 11:29:19 följande:[/quote-nick]Tycker du ska jobba på att reclaim your body. Dvs, ät bättre, få upp vikten, träna och få muskler. Låt kroppen återhämta sig, så kommer brösten snygga till sig själv och du kommer med tiden att känna igen dig själv.[/

Är helt inne på det spåret!

• Anonym (Frågetecken)
    Anonym (nixom) skrev 2018-10-27 11:31:57 följande:

Och så borde hon satsa på en BH som inte är för liten.

Det ska inte vara röda märken i skinnet när man tar av den.

Jag visade min man bilden igår och sa: ?tror du min bh suttit lite tajt elr? Inte konstigt att det var obekvämt!?

Satte den för hårt runt om och banden satt för tajt. Van vid att stl 70 i omkrets alltid nästan är för stort. Den justerades efteråt kan jag säga, men tack för din omtanke.
  • Anonym (Frågetecken)
    t1000 skrev 2018-10-27 12:45:14 följande:

Oj, få kvinnor har den fysiken och efter att ha fött barn. Hur gammal är du? Du borde vara stolt över din kropp och dina bröst.

Du behöver inte slimma kroppen mer. Men lite mer fasthet och styrka som du säger är aldrig fel.

Jag fyller 28 ibörjan på nästa år. Tack! Jag ska nog inte vara så kritiskt ändå. Jag har haft tur med tanke på graviditeten. Inga bristningar elr dyl som avslöjar en tidigare graviditet.

Nej, det är det absolut inte! Saknar definitivt styrkan jag tidigare haft. Det känns i kroppen att jag blivit svagare. Hållningen blir ju också definitivt bättre.
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym (Boobie2) skrev 2018-10-27 12:49:09 följande:

Mina bröst är väldigt lika dina ts. Har själv övervägt operation, men när jag objektivt ser dina tycker jag att de är snygga! Jag har också fått ett barn, dock inte ammat, men brösten har blivit på samma sätt.

Tänker lite att det är som med bilar, en stor och liten modell kan båda vara snygga trots att de är helt olika varandra. Nu har du precis bytt modell efter 20 år med en annan, det gäller att vänja om sig bara. En sportbil är ju snygg trots att den är liten! ;)

Själv tänker jag att det finns så många andra bröst jag skulle vilja ha, men samtidigt finns det många modeller jag faktiskt inte skulle önska. Om du vill operera dig är upp till dig, men kom ihåg att det ska vara för att Du ska känna dig bättre, inte din man eller någon annan.

Vilken himla bra jämförelse! Vi skrattade gott åt den, jag och mannen. Gällande andra bröstmodeller så håller jag med dig. Det finns ju också bröst jag är glad att jag inte har. Det talar ju för att jag nog ändå inte tycker dom är fulast i världen.
Svar på tråden Tappar lusten pga mina bröst(varning bild)