Inlägg från: Anonym (Tjej 35+) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej 35+)

Tappar lusten efter orgasm

Finns det fler tjejer här som tappar lusten efter orgasm? Eller någon som har tips för att hålla på längre som tjej?

Jag och min man hamnar ofta i att han knullar mig samtidigt som jag smeker mig. Jag kan då komma två eller fler gånger på raken och det är väldigt skönt. Men sedan tappar jag lusten och sexet blir allt mindre skönt. Min man kan hålla på länge och om vi inte kommer samtidigt, vilket jag tror att han undviker för att det är fokus på mina orgasmer, så blir det antagligen allt mindre upphetsat för honom med pga mitt minskade engagemang. Brukar försöka att inte visa det men det märks nog.

Avslutar ibland med att suga av honom men det är ingen höjdare. Älskar att ge honom en avsugning när jag är kåt men efter min orgasm, not so much.

Läser att vissa här får/ser till att tjejen får minst en orgasm innan penetrering. Låter nice i teorin men för mig är liksom hela förspelet och stor del av sexet något som måste vara orgasmfritt för att fortsätta vara nice.

• Svar på tråden Tappar lusten efter orgasm
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:24:34 följande:

Tappar också lusten efter orgasm. Får dock tyvärr inte orgasm vid sex så det är inget problem på så sätt.

Inte ens om du smeker dig själv eller använder vibrator i kombination med penetration?

Jag kommer inte av endast penetration, men jag njuter väldigt mycket av endast penetration. Men när det är väldigt skönt så vill man ju komma, trist bara om mannen inte alls är i fas.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:37:02 följande:

Nej. Har aldrig kommit med en partner och har aldrig kommit av att smeka mig själv och sånt heller. Tycker inte ens det är skönt att smeka mig själv.

Oj? Men hur vet du att du gör rätt? Du har väl kommit av något? Något som går att ha med i sängen?
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (A) skrev 2018-10-27 14:57:32 följande:

Hur skulle man kunna göra "fel" menar du? Tycker helt enkelt inte det är skönt alls. Har aldrig ens varit i närheten av en orgasm av smekningar. Har kommit av andra grejer ja, men inget som går att involvera i sex.

Tänker att om man är avslappnad och trygg med sin partner så går nästan vad som helst att involvera i sex.

Menade att det väl ändå måste till en viss teknik för klitorisstimulans, och går ju att jobba med andning och bäckenbotten mm när man är ensam. Men jaja, antar att du är vuxen och har haft gott om tid att testa.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Ukklavek skrev 2018-10-27 16:37:57 följande:

Jag kommer gärna en gång av oralsex och sedan en gång till under penetrering.

Det är så jag gärna skulle ha det, eller ännu hellre komma flera gånger under penetration men byta ställning och ha mer tid mellan orgasmerna. För mig är det oftast så att om jag kommer en gång så ligger det en orgasm till "på lut" direkt efter. Om mannen kommer samtidigt som jag och är kvar i mig så brukar jag ändå smeka mig själv till den där andra orgasmen för att det är så enkelt och jag blir besviken och frustrerad i kroppen om jag inte gör det. Kanske ska testa att bara komma en gång (när mannen kan fortsätta) och se hur det känns, om lusten ändå går över eller om det där pirret finns kvar.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-10-27 16:30:15 följande:

Det här ämnet är sååå intressant!

Jag är kvinna. Om jag bara onanerar så försvinner all lust när jag har fått en orgasm, oavsett hur liten den är... Men det är motsatt när jag ligger med någon. Då gör en orgasm att jag vill ha mer, ge mer, komma mer.

Problemet är att min kille är tvärtom! Han kan onanera i duschen för att komma i stämning och hålla ut längre... Men när han kommer när vi har sex - oavsett ställning och vem av oss som gör jobbet - så blir han helt slut. Allting dör. Han vill inte ens att jag rör vid honom.

Men det låter ju som upplagt för att han skulle kunna ge dig flera orgasmer utan att du tappar engagemanget, och sedan komma själv som avslut? Eller faller det på att han inte är uthållig? Det kan ju förbättras med åren sägs det och för min man blev det så kring 40.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-10-27 21:53:38 följande:

Visst tillfredställer han mig. Jag kan inte klaga på vad jag får ut av vårt sexliv, han är väldigt uthållig! Men jag önskar att jag kunde ge honom vad jag får... Och det känns inte superkul att han blir helt off efteråt. Från att man är intim med varann, njuter, passion till en död sill liksom. Även om jag har vant mig vid det och inte tar det personligt så dödar det ändå stämningen.

Hm ja mannens orgasm är väl ett tradiotionellt avslut på sexet. Men har sett i en del trådar att vissa kan komma två gånger. Tantrasex osv. Varken jag eller min man behöver vara i fred eller blir nedstämd efter orgasm men någon sexlust finns inte kvar.
  • Anonym (Tjej 35+)
    New Dawn skrev 2018-10-29 22:37:06 följande:

Gillar du inte att se honom att njuta? Varför måste du var kåt för det?! Detta är obegripligt för mig....

Om jag suger av honom när jag är kåt så kan jag nästan, nästa alltså, komma av att jag blir så upphetsad. Kombination av att jag vet att jag ger honom njutning och att jag gillar själva avsugningen. Om jag har kommit och det har hunnit klinga av så är jag inte kåt längre. Då kan jag fortfarande gilla att ge honom njutning men det är inte samma upplevelse för mig.
  • Anonym (Tjej 35+)
    New Dawn skrev 2018-10-31 10:56:44 följande:

Jag förstår inte riktigt. I första inlägget tycker du att det är tråkigt att ha sex och att sexet blir mindre skönt efter dina orgasmer, och att du tappar i engagemang. I dessa situationer är mannen uthållig.

I andra inlägget beskriver du att "en till orgasm ligger på lut", men då är problemet att mannen kommer samtidigt och att du blir besviken och frustrerad och måste smeka dig till en till orgasm. Lite tvärtom som i första inlägget....

Av någon anledning vill du nu testa att bara komma en gång, fast du vet att du hittills känt dig frustrerad och besviken när sexet slutat så. Låter som att du snarare är ute efter att se problem.

Har du lust med mer orgasmer så njut av det. Om du slutat njuta och känner dig "färdig" så sluta med det som inte är skönt, och tillfredställ killen i stället, om han inte kommit.

Om vi kommer samtidigt så smeker jag mig ofta till en till orgasm direkt efteråt med mannen kvar i mig. Ser inga som helst problem med det, tvärtom väldigt skönt. Då har vi ju båda kommit innan min lust tar slut.

Det om besvikelse och frustration gällde om jag INTE får en andra orgasm direkt när vi har kommit samtidigt. Det var mest en fundering på om det kanske ändå finns en lust kvar efter första orgasmen. Att utnyttja när jag kommer först och han kan fortsätta.
  • Anonym (Tjej 35+)
    Anonym (En gång) skrev 2018-11-02 16:57:44 följande:

Min fru får och vill aldrig ha mer än en orgasm. Hon är fullt tillfredställd och helt nöjd med det och tappar sedan lusten totalt. När det går för henne så har jag 30 - 60 sekunder på mig att komma, sedan avbryter hon och jag måste dra mig ur. Har jag inte hunnit komma så brukar hon istället suga av mig. För i fittan får jag inte vara kvar.

Vad tycker du om det? Jag brukar inte säga åt min man att han inte får va kvar, men mitt engagemang går ju ner efter orgasm och med det blir sexet tråkigare för honom, utgår jag från.
Svar på tråden Tappar lusten efter orgasm