• Bubbly8990

Blödning på Ruvardag 5?

Vi gjorde återföringen den 22 oktober med en 5dagars blastocyst. Jag har mer eller mindre inte haft några symtom dom här 5 dagarna. Liiite liite molvärk då och då men ytterst lite. Idag nu på dag 5 (räknar inte insättningsdag som dag 1) så kom det ljusrosa blod på lutinuspinnen. I mellanåt känns det precis som mensvärk innan mensen kickar igång.

Är det någon av er som haft samma erfarenheter att ni fått en blödning så tidigt in på era ruvardagar? :(

• Svar på tråden Blödning på Ruvardag 5?
  • Jag är bara jag

Eftersom du tar Lutinus kan det lika gärna vara att du repat slemhinnorna. Den medicinen måste vara ett manligt påfund för tvi vale vad ont de gör att få in! Molvärk är jättevanligt som gravid och vissa får det som biverkan också. Innan du testat ska du absolut inte ge upp hoppet!

• Bubbly8990
    Jag är bara jag skrev 2018-10-27 20:47:57 följande:

Eftersom du tar Lutinus kan det lika gärna vara att du repat slemhinnorna. Den medicinen måste vara ett manligt påfund för tvi vale vad ont de gör att få in! Molvärk är jättevanligt som gravid och vissa får det som biverkan också. Innan du testat ska du absolut inte ge upp hoppet!

Tack för uppmuntrande svar. Dock har det blivit mer blödning nu... både i trosskyddet och på pappret när jag torkar mig :(

Förstår inte att jag blöder så snabbt efter insättning. Är på bara ruvardag 5 liksom. När är ens mensen förväntad efter en insättning?
  • askyfullofstars
    Bubbly8990 skrev 2018-10-27 21:48:06 följande:

Tack för uppmuntrande svar. Dock har det blivit mer blödning nu... både i trosskyddet och på pappret när jag torkar mig :(

Förstår inte att jag blöder så snabbt efter insättning. Är på bara ruvardag 5 liksom. När är ens mensen förväntad efter en insättning?

Men du, det kan ju vara nidblödning! :)
  • MrsAJ88
    Bubbly8990 skrev 2018-10-27 21:48:06 följande:

Mellan ägglossning och mens är det normalt ca 14 dagar, ÄL räknas som dagen för befruktning. Du borde vara på ÄL + 10-11 beroende på hur man räknar, så mensen borde komma om några dagar.. men det är ju bara en uppskattning, det kan ju diffa litegrann.
  • Bubbly8990

Detta blev inte bara en nidblödning :(

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

• UndrandeSökare
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:37:31 följande:

Började blöda mer igårkväll och inatt har det börjat blöda ordentligt. Rött. Tjockt blod.

Så det blev ingenting denna gången.. fick inte ens hoppas i en vecka. Mensen kom alltså på ruvardag 5. Känner mig så tom nu.

Jag beklagar att det blev så. Blödningar kan bero på hoormonbrist (östrogen och progesteron). På min klinik i Riga så får man ta 6st Lutinus per dag och 3 östrogentabletter per dag, inför insättning och under tidig graviditet, och vid blödningar ska man höja dosen östrogen från 3 till 4 tabletter per dag. Kanske kan det vara ett förslag att du kan prata med din klinik om inför nästa insättning?
  • Jag är bara jag
    Bubbly8990 skrev 2018-10-28 06:37:31 följande:

Samma hände mig vid andra och sista insättningen med ett eget ägg. I mitt fall hade inte allt progesteron i världen hjälp för jag hade dåliga ägg, men i ditt fall kan det absolut vara värt att öka dosen till nästa gång.
Svar på tråden Blödning på Ruvardag 5?