• Fenugreek

Blodgrupp 0+ och graviditet

Jag har blodgrupp 0+

Barn 1 och 2 gick på första försöket.

Barn 3 gick på femte försöket.

Barn 4 gick på tredje försöket.

Tror inte inte fertilitet har med blodgrupp att göra.

• Fenugreek
    Meriall skrev 2018-10-28 16:03:17 följande:

Blodgrupp 0 är överrepresenterad på fertilitetskliniker dock.

Det kanske den är. Finns det någon vetenskaplig studie som visat samband mellan fertilitet och blodgrupp?

Hursom så svarade jag på TS fråga om hur det ser ut för andra med 0+ och deras fertilitet vilket jag antog var syftet med tråden.
  • Fenugreek
    Anonym (,,,,) skrev 2018-10-28 19:18:36 följande:

[quote=79173615][quote-nick]Fenugreek skrev 2018-10-28 16:46:27

Hursom så svarade jag på TS fråga om hur det ser ut för andra med 0+ och deras fertilitet vilket jag antog var syftet med tråden.

Ja, men du kommenterade också att du inte trodde att fertiliteten beror på blodgrupp.[/quote]

Jag skrev inte att jag ENDAST svarade pa hennes fråga. Min sista kommentar skrev jag även att JAG inte tror fertilitet beror på blodgrupp och det tror jag fortfarande inte,men har inte kollat upp det heller så lämnar det därhän. Min sista kommentar var en parantes,men min mitt svar var på huvudfrågan. Det var så mitt svar var menat.
  • Fenugreek
    Meriall skrev 2018-10-28 20:50:08 följande:

Från webMD

Researchers say having type O blood can affect a woman?s chances of getting pregnant.

Scientists from Yale University and the Albert Einstein College of Medicine have produced a study that finds patients with type O bloodwere at double the risk of diminished ovarian (egg) reserve than women of other blood types.

They?re presenting their results to the American Society for Reproductive Medicine (ASRM) annual conference in Denver.

Researchers measured women under age 45 for levels of the reproductive hormone FSH. Women with an FSH level greater than 10 are considered to have diminished ovarian reserve.

They made adjustments for other fertility factors including age and BMI (body mass index), then compared women?s blood types and FSH levels.

Women with types A or AB blood were significantly less likely to have an FSH greater than 10 than were women with types O or B blood.

Nu är ju webMd ingen vetenskaplig källa iof,men om jag intresserar mig mer för ämnet så ska jag kolla upp det i pubmed någon dag. Men tack!
Svar på tråden Blodgrupp 0+ och graviditet