• hoppas 2014

Hjälp, hur hittar man något positivt i detta?

I vårt fall beror det på mig att vi inte kan få barn tillsammans på det vanligaste sättet o hade många ggr tankar - "han kan ju lämna mig o få barn m någon annan istället".. eller bli bitter på mig ifall vi inte lyckas...

Din partner rår ju inte för situationen ni är i och om du vill ha barn m just honom måste du nog bearbeta det du känner (gå o prata m någon?).

IVF är skitjobbigt -känslomässigt - sprutor, läkarbesök etc är inget mot den känslomässiga bergodalbana man åker i. Hopp o förtvivlan.. Men jag är så galet tacksam för IVF. Utan det hade vi nog inte haft vår dotter (tog 1 år m IVF behandlingar inkl ett MA) och jag hade inte ruvat på 2st blastisar som kanske kanske kan bli ett syskon t henne.

• hoppas 2014
    Snöoväder skrev 2018-11-03 16:26:07 följande:

Det måste kännas jobbigt, så sett kan jag va glad. Jag hade varit livrädd för såna situationer om de berodde på mig... Vad skönt att ni lyckats få barn!

Jag är ju rädd att ivf inte heller ska funka eller att man ska gå igenom mf.. om de inte kan frysa ner ägg och man måste gå igenom sprutorna flera gånger.. Sen att man bara får hjälp till första barnet, det andra får man kosta på själv. Då ska man ju gå igenom samma sak och oro längtan om man vill ha ett till..

Har ni fått kosta på barn nummer två själv?

Vi har bekostat allt själva. Med resor, mediciner, vitaminer, test av akupunktur o själva ivf:erna är vi uppe i kring 170 000kr minst. Oavsett missfallet o massvis m sprutor, alla tårar, frustration, känsla "att allt hänger på mig"o alla pengar så är det värt det o jag skulle göra om det igen utan tvekan. Men man måste vara snäll med sig själv och varandra.. det sliter så finn glädje i det lilla o det man faktiskt har o gör saker du/ni mår bra av.. och gråt när det gör ont o allt känns som skit..<3
Svar på tråden Hjälp, hur hittar man något positivt i detta?