• askyfullofstars

Hjälp, hur hittar man något positivt i detta?

Hej!

Jag förstår dina känslor. Här hade vi manlig faktor med, dock inga spermier så din situation är mer en dröm för mig. I slutändan handlar det om vadå du är villig att göra för er kärlek. Jag bara visste att jag ville ha min man som pappa. Hur gamla är ni?

• askyfullofstars
    Snöoväder skrev 2018-11-03 16:29:27 följande:

Oj, jo jag vett att jag ska vara glad att vi fortfarande har en chans med hjälp, men man blir ju ledsen ändå, det här ska ju vara privat och roligt. Inte läkarbesök och sprutor...

Hur går det för er då? Har han inga spermier alls? Inte ens om de går in i testikeln eller bitestikeln? Vi är båda under 30 nu. Kan väl ångra att vi inte gjorde detta tidigare, men vi är ju inte för gamla än heller.

Vad har ni för ålder?

Det är en jävligt tuff resa, att göra behandlingar dvs. Särskilt när man som du säger ?inte ens behöver göra det?. MEN! Det är värt det om man har den rätta partnern som man vill ha barn med. Är relationen sådär från början så kan jag förstå att man inte vill gå vidare. Jag älskar min man otroligt mycket och ville inte lämna honom! Men du ska veta hur många kriser jag gick genom för att vara OK med allt detta. Jag var så rädd för allt.

Det fanns varken spermier i testikeln eller bitestikeln, allt var tomt. Så, ditt läge är för mig en drömsituation även om jag förstår att det inte känns så för dig.

Jag har precis blivit gravid efter andra inseminationsförsöket i Danmark. Gravid i v.5 (4+2). Nu är man orolig över andra saker än hur barnet blev till.

Stor kram!
  • askyfullofstars
    gammelpysen skrev 2018-11-04 10:25:33 följande:

Stort grattis till graviditeten! Du vet att det finns ett forum som heter vi som blivit gravida efter ivf? Vi är många som stöttar varandra där. Varmt välkommen!

Tack vännen! Grattis själv!

Jag har sett det men har ju inte blivit gravid via IVF men kanske får vara med ändå? :)
  • askyfullofstars
    gammelpysen skrev 2018-11-04 13:35:25 följande:

Självklart. Tanken är att vi alla som kämpat stöttar varandra. Tror knappt någon ens nämnt sitt ivf sen de kom till forumet, den biten är ju liksom avklarad då. Du är som sagt hjärtligt välkommen. Underbart att kunna stötta varandra.

Skulle du kunna länka tråden? <3
Svar på tråden Hjälp, hur hittar man något positivt i detta?