Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Pumpning

Jag har en fråga angående att pumpa ut mjölk. Hur lång tid ska det ta ungefär att pumpa ut en hel flaska? Har nämligen köpt en pump och provade ikväll o det tog 1 timme typ att få ut ca 1 ml. har jag för lite mjölk eller? För det känns som att det inte ska ta 1 timme för att få ut så lite. Om jag inte ammat på några timmar så e brösten fulla med mjölk så jag fattar inte hur det kan komma ut så lite på så lång tid. nån som vet?

• Svar på tråden Pumpning
  • Kellie13
    crochetqueen skrev 2018-11-05 11:05:26 följande:

Har du rätt intensitet på pumpen? När jag pumpar måste jag ha ganska stark intensitet på pumpningen för att det ska komma ut något!

ja asså det stod att det man skulle öka så att det blev lite obehagligt o jag ökade på max men endå kom det bara ut så lite o inte blev det obehagligt heller så mina bröst kanske e riktigt härdade hehe.
  • Kellie13
    Lilyje skrev 2018-11-05 11:59:15 följande:

Alla släpper inte till pumpen heller, så att du inte får något aäger inget om hue mycket mjölk du har.

Viktigt att du är avslappnad när du ska pumpa med.

mm ok tack för ditt svar!
  • Kellie13
    scanmia skrev 2018-11-05 14:08:15 följande:

Det är en träningssak, men beror också på pumpen (vissa är betydligt mer effektiva än andra) och på dina bröst.
    Men övning ger absolut färdighet. Att du bara fick ut lite första gången betyder inte att det alltid kommer att vara så. Testa att pumpa på morgonen, då produktionen ofta är som störst. Du kan testa att amma samtidigt eller bara sniffa, lyssna och tänka på ditt barn för att trigga utdrivningsreflexen.

ok tack så mycket för ditt svar! Det lugnade. Man blev ju lite besviken när det inte fungerade så som ja trodde.
Svar på tråden Pumpning