Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?

Hej!

Gravid v9 idag (8+1). Det är vårat fjärde barn. Gjorde vul idag för att se hur långt gånget det var.

Inskrivning 29 nov, kub den 3e december. :)

Vill gärna ha någon att diskutera tankar med. Nervös som sjutton trots att det inte är första

• Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?
  • Linda2barnsmamma
    Mammans83 skrev 2018-11-11 19:33:51 följande:

Det som skulle bli nummer fem blev nummer fem OCH sex! ;)

Hehe så har du ett par stycken alltså. Är du gravid nu?
  • Linda2barnsmamma
    AK78 skrev 2018-11-14 19:02:23 följande:

Väntar också nummer fyra. Tre killar sedan innan födda -02, -05 och -17. BF 1:a februari. Då kommer minstingen vara 13, 5 månad. Så full rulle! Haha!

Så härligt. Ja har 2 flickor födda -10 och -11 och en pojke född - 18. Så han kommer vara 16 månader när lilleplutt kommer i juni
  • Linda2barnsmamma
    frökenBea skrev 2018-11-16 12:39:10 följande:

Och ja just det, beräknad förlossning är, enligt sista mens: 19 juli

Välkommen.

Så roligt för mannen, och även för dig alltså

Vilken vecka är du då i? Ja e usel på o räkna.. Hehe

Hur gamla är ni alla?
  • Linda2barnsmamma
    AK78 skrev 2018-11-16 14:38:01 följande:

Går in i vecka 30 i morgon och fyllde fyrtio i september.

Okej. Då har du inte långt kvar då så skönt.
  • Linda2barnsmamma

Okej :) hur mår ni??

Ja har haft foglossning med alla 3 innan, sista va jag sjukskriven helt från v 11.

Och nu är jag i v 11 på må dag och känner inte ens av fogarna... Konstigt men skönt har ett Jäkla illamående istället.... Ömma bröst och är varm jämt...

• Linda2barnsmamma
    frökenBea skrev 2018-11-16 21:05:34 följande:

Jag har varit risig, trött och frusen, i flera veckor. Liksom känt mig sjuk.

Men enligt uträkningen är det endast 3,5 v sedan befruktning, så jag är i graviditetsvecka 6+4.

Så verkar konstigt att min sjukdomskänsla skulle ha med grav att göra.

Annars har jag sjukt ömma bröst. Får hugg emellanåt i livmodern. Lite svårt med maten, inte riktigt illamående, men lite äckelkänsla emellanåt.

Trist o känna sig sjuk. Ja blir alltid sjuk runt v8 varje graviditet. Hosta som har gett mig träningsvärk i mellangärdet och magen... Men får Cocilana utskrivet men kan inte ta de på grund av mprfinet. Tål det inte... Urk.

Ja ja har oxå ömma svidande bröst, väldigt mycket ligament smärtor men de kan ju bero på hostan oxå. Sen e de det där illamåendet.. Men fått lergigan comp nu så de borde bli bättre vart efter :)
  • Linda2barnsmamma
    AK78 skrev 2018-11-16 22:17:03 följande:

Har haft tur alla fyra gånger och sluppit illamående, ömma bröst, foglossning och andra typiska krämpor. Men det är skillnad på att vara gravid som 20nånting och 40.. haha.. Förra graviditeten och denna har jag mycket halsbränna men överlever. Är tacksam över att jag mår så bra och haft såpass lätta förlossningar. Amningen däremot.. där får jag tyvärr inte till det! Ledsamt.

Men gud så skönt! Blev lite avis nu ;]..

Lätta förlossningar har ja oxå. Från 6cm till 10cm och ute på 8 minuter på 2 av 3 förlossningar :) så det e Väldigt skönt.. Mannen missa nr 3 då det gick så fort och han var nere och betala parkeringen på sjukhuset. Haha!

Han öppnade dörren och stängde igen då han trodde han gick in i fel rum stackarn.

Amningen funkar inte för Mig heller. Har bara mjölk i ett bröst konstigt nog och så har alla mina barn kort tungband så dom ej fått tag.

Denna gången ska jag enbart pumpa för att slippa dessa timmar + att minsta är 1år o 4 månader då som kommer behöva tid oxå. :) vissa tycker det är egoistiskt men det är det enda som funkar för mig...
  • Linda2barnsmamma
    08111719 skrev 2018-11-17 23:17:36 följande:

Väntar också mitt 4:e barn och är i vecka 17 och har bf i början på Maj

Har en son född 2008, dotter född 2011 och en son född 2017.

Jag är 30 år

Välkommen hur mår du?
Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?