Inlägg från: frökenBea |Visa alla inlägg
  • frökenBea

Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?

Hej hej!! Väntar också nr 4.

Har tre tjejer födda -01, -03 & -10, med en annan pappa. Så det är första för killen.

Men det är så spännande. Är några år sedan sist ju :)

• frökenBea

Jag har varit risig, trött och frusen, i flera veckor. Liksom känt mig sjuk.

Men enligt uträkningen är det endast 3,5 v sedan befruktning, så jag är i graviditetsvecka 6+4.

Så verkar konstigt att min sjukdomskänsla skulle ha med grav att göra.

Annars har jag sjukt ömma bröst. Får hugg emellanåt i livmodern. Lite svårt med maten, inte riktigt illamående, men lite äckelkänsla emellanåt.

• frökenBea

Jag berättade för den äldsta häromdagen och för de andra två igår. Alla tre reagerade likadant, de trodde inte först utan frågade säkert 5 gånger om det var sant innan de kunde tro på att det var på riktigt. De blev jätteglada :)

• frökenBea
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 14:35:16 följande:

Väntar också barn nr 4. Är dock imuniserad och har så höga värden redan nu i vecka 11+5 så vet inte om det kommer gå vägen. Men jag håller tummarna!! Går allt bra harjag BF den 6 Juni men kommer få kejsarsnitt så antar bebisen kommer lite tidigare kanske på min egen födelsedag 1 juni :D Haha.

Mina andra barn är födda 11,12 och 16 :)

Roligt och följas åt här.

Hej Beasmith!

Vad är imuniserad och vad är det för höga värden som kan göra att det inte går vägen?
  • frökenBea
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 20:38:42 följande:

Imuniserad betyder att jag bildar antikroppar emot Barnet vilket gör att bebisen kan drabbas av blodbrist vilket kan innebära man måste ge bebisen blod när den ligger i magen. Dock kan inte detta göras fören man är över vecka 18.

Bebisen kan också födas och behöva byta blod. Ökar risken för att man får plocka ut bebisen väldigt tidigt då de mår dåligt I magen.

Min dotter föddes och hade lågt HB men behövde aldrig byta blod. Men i den graviditeten låg mitt titrar värde( är ett värde man mäter antikropparna i mitt blod) på 250 som högst för att sedan sjunka till 64. Nu i vecka 11 ligger mitt värde redan på 512 vilket innebär att det är stor risk att det inte kommer gå vägen alls. Jag har en E-immunisering men har 0 positiv blodgrupp vilket gör det inte går och ta någon spruta emot vilket man kan göra om man har en D-immunisering.

Går det inte vägen nu kommer jag inte kunna få fler barn för varje ny graviditet ökar risken för en ännu svårare imunisering. Det är otroligt påfrestande detta och känner mig så ledsen och orolig. Har ju 3 barn också som behöver ha en glad mamma men känner just nu att jag inte kan riktigt vara glad :/

Ojdå... :( fy vad jobbigt! Håller tummarna för er och hoppas det går vägen :)
Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?