• Linda2barnsmamma

Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?

Hej!

Gravid v9 idag (8+1). Det är vårat fjärde barn. Gjorde vul idag för att se hur långt gånget det var.

Inskrivning 29 nov, kub den 3e december. :)

Vill gärna ha någon att diskutera tankar med. Nervös som sjutton trots att det inte är första

• Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?
  • Zakopane
    Linda2barnsmamma skrev 2018-11-23 08:02:25 följande:

... Då håller vi alla tår o tummar på att det det bra ut.

Jag har inskrivning den 29e och kub den 3e dec. Jag är Oxå jätte nervös... Trots att jag såg hjärtat ticka så fint i v 8 så är Ja skit nervös rent ut sagt... Konstigt egentligen, är mer nervös för varje graviditet som går... Urk.

Mår så fruktansvärt illa hela tiden... Blir lite bättre när ja äter men sen kommer det efter vara för Att ja åt...

Har ju en liten pojke här på 9 månader och 2 flickor som är 7 o 8, så tiden går relativt fort Ändå, men sen kommer kvällen då man ligger och funderar och målar upp värsta cenariot... Undra varför man inte bara kan njuta istället... Men är väl så människan är skapt eller nått..

Nä nu ska ja va lite positiv... ska in o trängas med resten av befolkningen idag... 3 barn och massa folk.. Lär Väl somna ovaggat ikväll :)

Jag tycker att man liksom blir lite mer orolig för varje graviditet. Kanske för att det gått bra de andra gångerna och för att man inser med åldern att livet är ändligt.
  • Linda2barnsmamma
    Zakopane skrev 2018-11-23 23:13:03 följande:

Jag tycker att man liksom blir lite mer orolig för varje graviditet. Kanske för att det gått bra de andra gångerna och för att man inser med åldern att livet är ändligt.

Ja precis... Usch. Ja är 28 så är inte så gammal än, men tänker mer, ja har fått 3 friska barn... Varför skulle de gå bra med nr 4 då... Dumma och konstiga tankar men så ja känner...

Ska försöka tänka positivt nu, brösten ömmar som satan och illamående har ja dagligen... V 12 i morgon.. Tog ett test igår o strecken är så mörka dom kan bli
  • Anonym (Fyran)

Hej, jag väntar också fyran i augusti. Mina andra tre är födda 11,13 och 15. Är så sjukt trött fortarande nu i v 15. Har inte berättat på jobbet än trots att jag borde pga mitt mående!

• Anonym (4an)

Hej på er! 
    Helt nyplussad med en efterlängtad liten 4a Hjärta vi har tre barn sedan innan födda -07 -09 och -12.
    Ni andra är ju redan en bit på väg men känns ändå kul att få dela tankar med andra "erfarna" för det får man väl anses vara när man har gjort det tre gånger innan Flört
    Är inne på 40e året så inte heller purung som många i de andra grupperna heller..
    Stort lycka till allihop och det ska bli kul att få följas åt! 

• Linda2barnsmamma

Hej och välkomna båda två :)

Jag är nu i v22. :) min trötthet och mitt vidriga illamående gick över runt v 20. Åt lergigan comp 2 gånger per dag för att ens kunna äta något.

Mina är födda - 10, - 11, - 18 yngsta blir 1 nu den 19e februari.

Jag och min man är 29 o 30 i år.

Har ni mått bra annars förövrigt? :) roligt med fler i tråden

• Anonym (4an)
    Linda2barnsmamma skrev 2019-02-06 11:38:52 följande:

Hej och välkomna båda två :)

Jag är nu i v22. :) min trötthet och mitt vidriga illamående gick över runt v 20. Åt lergigan comp 2 gånger per dag för att ens kunna äta något.

Mina är födda - 10, - 11, - 18 yngsta blir 1 nu den 19e februari.

Jag och min man är 29 o 30 i år.

Har ni mått bra annars förövrigt? :) roligt med fler i tråden

Tack snälla!!
    Åh då är du mer än halvvägs Hjärta 
    Har du mått illa och varit trött även de andra graviditeterna? Skönt att det har släppt nu!! 

Två täta uppdelat i två perioder alltså Glad mina äldsta är 20 mån mellan och tänkte att vi skulle ha två till täta, men det blev inte så men nu så.. och troligen bara en till nu men det vet man ju aldrigFlört

Jag har tidigare gånger mått lite illa fram till ca v 12 men sen har jag haft massor med åderbrock i både ben och underliv så det ser jag icke fram emot. Men nu jobbar jag bara hemifrån och har inga småbarn så nu finns möjlighet att promenera mycket varvat med vila!!

Kände mig lätt desperat att få dela med mig då maken är utomlands på en intensiv jobbresa och kan inte riktigt "störa" honom med detta ännu....

• Anonym (Fyran)

Tack:) förutom tröttheten mår jag bra. Dunderförkylning som inter ger med sig bara:) kul med en grupp för oss som väntar fyran! Längtar till RUL i mars, hade Kub ca två veckor sedan där allt såg bra ut.

• Linda2barnsmamma
    Anonym (4an) skrev 2019-02-06 11:55:10 följande:

Tack snälla!!

Åh då är du mer än halvvägs  

Har du mått illa och varit trött även de andra graviditeterna? Skönt att det har släppt nu!! 

Två täta uppdelat i två perioder alltså  mina äldsta är 20 mån mellan och tänkte att vi skulle ha två till täta, men det blev inte så men nu så.. och troligen bara en till nu men det vet man ju aldrig

Jag har tidigare gånger mått lite illa fram till ca v 12 men sen har jag haft massor med åderbrock i både ben och underliv så det ser jag icke fram emot. Men nu jobbar jag bara hemifrån och har inga småbarn så nu finns möjlighet att promenera mycket varvat med vila!!

Kände mig lätt desperat att få dela med mig då maken är utomlands på en intensiv jobbresa och kan inte riktigt "störa" honom med detta ännu....

Ja illamående har ja varit typ varje gång, men inte så trött. Nu e de ju kanske skillnad med en liten som far överallt. Haha

Har 20 månader mellan mina äldsta med :)

Blir 16 månader mellan nr 3 och nr 4 :)

Haha nja ja skulle inte ha fler efter nr 2 och absolut inga fler efter nr 3

Härligt med rul. Gjorde mitt för några veckor sen. Skulle kolla könet men räkan valde att lägga benen i kors och vägra flytta på dom.

Fick Veta att jag har moderkakan lågt, så ska tillbaka v 32 för o se om den flyttat sig och sedan göra tillväxt ul då jag alltid ligger på gränsen till diabetes under graviditeten :)

Men ser det som ett plus att få se räkan igen då. Hihi
  • Linda2barnsmamma
    Anonym (Fyran) skrev 2019-02-06 12:59:31 följande:

Tack:) förutom tröttheten mår jag bra. Dunderförkylning som inter ger med sig bara:) kul med en grupp för oss som väntar fyran! Längtar till RUL i mars, hade Kub ca två veckor sedan där allt såg bra ut.

Ja har oxå fått en dunderförkylning just nu. Samma när Ja va gravid med nr 3. Satt i hela 12 VECKOR!!!! Usch alltså.

Sen har ja ett litet framfall av urinblåsan så när ja hostar så trycker det på Haha

Är du nervös inför rul? Ja va vidrigt nervös... Men de gick bra ändå. :)
Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?