Bra tips någon?
Vid 4 mån blev det bättre, vi hade mest bekymmer på natten. På dagarna tyckte jag det mildrades av att bära i bärsele och ha honom nära. På nätterna sov han ofta i min famn eller tätt bredvid mig.
Vid 4 mån blev det bättre, vi hade mest bekymmer på natten. På dagarna tyckte jag det mildrades av att bära i bärsele och ha honom nära. På nätterna sov han ofta i min famn eller tätt bredvid mig.
Man för ändå vänta ett tag till 4 månader!:( får stå ut!
De bör inte sova på mage förrän de själva kan vända sig.
Men jag har gjort så att jag lagt ned på sidan eller på mage, låtit dem komma till ro och sen vänt bebisen till rygg eller sidan. Så länge man har uppsikt är det lugnt.
Min väldigt aktiva son började vända sig vid tre månader. Annars är det nog vanligare vid 5-6 månader. Jag lät honom sova på mage vid 5 mån för då hade han börjat träna på att krypa så jag slutade nojja. Men jag hade honom mycket på mage i famnen, selen osv för magens skull hela tiden. Lät honom också sova på mage när jag själv var vaken och på ängsligt förstagångsmamma-sätt satt bredvid och oroade mig...
Jaha, han sover på dig! Det är en annan sak. Så gjorde jag mycket också fast jag halvsatt och hade honom i famnen mage mot mage. Jag gjorde din variant senast vid 5 mån men då hade han blivit så tung att jag sov skitdåligt med honom på mig.
Oroa dig inte att något ska bli en vana. De är så små så man får göra det som krävs. Numera rullar min bebis själv ned bredvid mig i sängen när han ammat klart på natten, vill absolut inte ligga kvar i famnen och sova (jag somnar oftast från amningen). Man kan öva dem senare i att sova i egen säng, många verkar kunna få till det runt halvåret. Vi har inte försökt alls för jag vill inte krångla på nätter med att lyfta upp och ner i en spjälsäng (ammar ofta).
Ja precis, du har rätt! Jag är en rutin människa (saker ska vara som jag vill) äta, och sova i sin säng, utan problem. Haha, så funkar det ju inte riktigt...men får lära han lite varje dag, lukter, miljön osv. Han sover ju så bra på mage i sin säng, mem vågar inte ha honom så en hel natt, så har han hellre på bröstet. Funderar på att köpa ett andningslarm, så kanKe det underlättar att han sover på mage?
Okej, hur gammal var ditt barn nu?
Vet:( haha. Han sover ju så gott i sin säng på mage..men det är som du säger! Han sover väl i sin säng inom sin tid. Vill inte att han ska bli van bara vid att sova där.
Åh längtar tills han blir lite äldre! Skrattar, kryper och mer med lixom!
Vart bor du och hur gamal är du?:)
Okej, ja hoppas! Jag har tvärtom, enkelt att lägga ner på dagen, men inte kvällen...
Jag är 28 och bor i Stockholm. Man tänker inte på att andra bor så långt bort haha:)
Har inte gått på någon än, ska det på tisdag så då vet jag:) har ni? Försöker ?träffa? lite mammor här för att prata och lite så, kanske ses. Lite långt till Malmö haha
Tänkte, har du fått fler vänner när du gick med i mamma grupp eller är det bara ?kollegor?;)?