• SofieElise

Gravid, fortsätta tempa?

Hej, har nyligen plussat och går in v 5 idag.

Jag har använt mig av NC, ska jag sluta tempa nu? Det gör mig lite nervös eller är det bra att hålla kolla på?

• Svar på tråden Gravid, fortsätta tempa?
  • ansano91

För det första, stort grattis till graviditeten. Jag blev också gravid med hjälp av nc. Tror jag tempade fram till vecka 10-11 men insåg sen att jag bara blev mer orolig för mlnsta tempdipp än om jag la ner. Tycker du kan luta direkt å bara försöka njuta istället :)

• Erla

Det rekommenderas att sluta tempa just för att det kan skapa oro när tempen inte är är då stabil som vd:n förväntar att den ska vara. Jag fick otaliga jättedippar när jag tempade under början av graviditeten och blev såklart orolig. Är nu i vecka 22 så allt har ju gått bra trots alla dippar :) sluta tempa är mitt råd, så du slipper oroa dig i onödan.

• Erla
    Erla skrev 2018-11-18 08:59:59 följande:

Det rekommenderas att sluta tempa just för att det kan skapa oro när tempen inte är är då stabil som vd:n förväntar att den ska vara. Jag fick otaliga jättedippar när jag tempade under början av graviditeten och blev såklart orolig. Är nu i vecka 22 så allt har ju gått bra trots alla dippar :) sluta tempa är mitt råd, så du slipper oroa dig i onödan.

Man, inte vd:n :P
  • SofieElise
    Erla skrev 2018-11-18 08:59:59 följande:

ansano91 skrev 2018-11-18 08:53:10 följande:

För det första, stort grattis till graviditeten. Jag blev också gravid med hjälp av nc. Tror jag tempade fram till vecka 10-11 men insåg sen att jag bara blev mer orolig för mlnsta tempdipp än om jag la ner. Tycker du kan luta direkt å bara försöka njuta istället :)

Tack snälla tjejer, det låter klokt, då lägger jag nog ner det.
  • Aamon

Jag tempade de två första graviditeterna och det gav bara ångest när tempen dippade ibland. Appen varnade heller aldrig. Första var ett utomkvedshavandeskap och andra dog i magen v8, något som konstaterades v14. Nu tredje graviditeten har jag inte tempat och mår psykiskt bättre. V30 imorgon.

• ja88

Jag slutade så fort jag plussade, insåg snabbt att det bara skulle skapa oro.

Svar på tråden Gravid, fortsätta tempa?