SevenSeas skrev 2019-02-22 17:36:12 följande:
@RobinSparkles och @SevenSeas - Det är så skoj att läsa att det går bra för er båda! Försök att slappna av och njuta av allt, även om det fortfarande känns orealistiskt. Och strunta i vad folk tisslar och tasslar om. Fortsätter det, är det ju lika bra att konfrontera dem. Tro på dig själv och prata med dem som sprider skvallret. Enda sättet att få tyst på det hela, men det förutsätter ju att du känner dig stark nog att göra det.
Håller tummarna för Er, Pomona!
Som jag skrev i inlägget ovan så har jag berättat för ett par stycken i min familj att vi gör/gjort IVF. Nu vet ALLA i familjen om detta, helt utan min vetskap. Min sambo är nära vän med en släkting till mig och när sambon skulle berätta att vi var gravida så kände hen redan till detta. Det visade sig då att hen hade fått höra nyheten från min far. Jag ringer upp min far, fly förbannad, och frågar honom varför han inte kan hålla en hemlighet för sig själv. Min far verkade allmänt oförstående och sa att han kände inte heller till att vi var gravida utan han i sin tur hade hört detta ifrån min syster. Jag ringer genast upp min syster och frågar henne samma sak varpå hon bli förbannad på mig och säger att hon minsann inte visste att detta var en hemlighet (vilket jag har sagt till henne), att jag är så jävla svår att ha å göra med och att vi ALDRIG NÅNSIN mer ska prata med varandra.
Alltså, jag förundras av vissa personer ibland.
Att inte vilja ta ansvar för sina egna handlingar. Att de gärna skyller ifrån sig och får andra att må dåligt bara för att de själva gjort fel.
Att din mor så som hon sa, kan vara ett skydd mot sig själv att inte hoppas för mycket. Vem vet?
Allt förändras säkert när barnet föds. Det lilla miraklet kommer att ta de med storm. Inget annat är ju viktigare.
Försök att strunta i det negativa och njut av pyret som finns inom dig. Det är han/Hon som är det viktiga och kommer bli det viktigast.
Hur mår du annars? Många gravsymtom kvar?
Vilken vecka är du i?
@Panoma hur går det för dig?
Mvh från tanten på andra sidan skärmen!