Inlägg från: Anonym (2 barnsmammA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2 barnsmammA)

Stressad gynekolog - felbedömning?

Hon kanske verkade hård och kall i den sitsen du var i. Jag tycker de flesta varit hårdhänta vid tidiga ultraljud men jag har alltid trott att det varit för att dom ska se bättre.

Många,många, många får missfall tidigt. Det är inget barn så tidigt. Det är något som kanske kunnat utvecklas till ett barn. Att påstå att du fick besked om att ditt barn dött är lite att ta i. Det finns föräldrar som upplever att deras barn dör. Det går inte att ens börja jämföra ett väldigt tidigt missfall och ett barns död.

Du fick hennes professionella bedömning och hon satte en ny tid för en ny bedömning. Jag tycker att det var precis vad man kan förvänta sig. Jag vet inte hur du ville ha beskedet för att det skulle känt varmare? Dom kan inte boka in extra tid, kurator osv för varje tidigt missfall dom ser. Det finns det inte resurser till. Du kan själv boka en tid hos kurator om du behöver prata om missfallet i en lugn och varm miljö.

Sen undrar jag hur läkaren skulle ha fel? Hon har ju sagt att det finns liten chans att graviditeten lever. Så en felbedömning måste ju innebära att graviditeten varken lever eller är död?

• Anonym (2 barnsmammA)
    Anonym (Öö) skrev 2018-11-26 16:20:32 följande:

För vissa är det visst ett barn!! För dem som tycker att det är Okey att döda ett barn vill gärna kalla det något annat så det är lättare att döda barnet!

Till ts jätte konstigt att hon inte kallade in en läkare till som fick kolla så gjorde de för mig för att vara säker. Alltid bra att få en andra åsikt.

Det finns faktiskt bestämda regler för när det blir ett barn.

Med din inställning så hade man kunnat kalla spermier för barn eller mens för lik...

Ett missfall får lov att vara jobbigt och traumatiskt även om det inte är ett barn man förlorar.

Men att likställa ett tidigt missfall med upplevelsen att förlora ett barn är väldigt magstarkt.
  • Anonym (2 barnsmammA)
    Anonym (Öö) skrev 2018-11-26 16:36:08 följande:

Det finns regler! Lägg av! Det blir ett barn när ett ägg och en spermie smälter samman. Regler ändras och bara för att ett land bestämmer en regel så betyder det inte att det är sant! För då borde vi ju ha samma regler som andra länder? Tex kvinnor får inte köra bil, kvinnor får inte rösta osv.. Tycker du att de reglerna är sanna?

Du jämställer alltså ett missfall i vecka 8 med att förlora sitt 3 åriga barn?
Svar på tråden Stressad gynekolog - felbedömning?