Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Gravida och de som planerar att bli gravida inom 6-månader avråds från resor till zika-områden. Det finns en annan tråd om detta som även handlar om regler kring avbokning.

• Akira Öken
    Anonym (..) skrev 2018-12-03 15:24:26 följande:

Oj, det hade jag helt missat! Tur att vi hamnade i Egypten och inte Kap Verde (lite av en slump, datumen passade bättre) i höstas då jag plussade 3 dagar innan resan. Jag trodde det bara fanns i Sydamerika och en liten bit upp i Nordamerika :S Finns det någon bra karta över vad som är riskområden?

Tror det var förra året vi bokade en resa till Kap Verde. Jag hade sett mycket fram emot resan och blev otroligt besviken när det visade sig att vi inte kunde åka. Vi var mitt i en ivf-behandling och fick då ett intyg av vår läkare som gjorde att vi kunde avboka och få pengarna tillbaka. Även vi hamnade i Egypten istället. :)
  • Akira Öken
    Anonym (..) skrev 2018-12-03 15:24:26 följande:

Oj, det hade jag helt missat! Tur att vi hamnade i Egypten och inte Kap Verde (lite av en slump, datumen passade bättre) i höstas då jag plussade 3 dagar innan resan. Jag trodde det bara fanns i Sydamerika och en liten bit upp i Nordamerika :S Finns det någon bra karta över vad som är riskområden?

Ett exempel på karta: wwwnc.cdc.gov/travel/page/world-map-areas-with-zika

Det finns många olika, dock verkar de ge rätt samstämmig info.
Svar på tråden Gravid och har bokat resa till Mexico