Inlägg från: askyfullofstars |Visa alla inlägg
  • askyfullofstars

Plötsligt illamående!?

Låter precis som när jag ?drabbades? i v. 6. Satt på jobbet och kände plötsligt en klump i halsen som åkte upp och ner. Jobbade på ändå. Två dagar senare sjukskrev jag mig pga det blev värre. Första kräkningen kom då. Detta var 6 veckor sedan och jag är ännu sjukskriven. Har knappt lämnat mitt hem sedan dess pga kräkningar o måendet. Inlagd på akuten pga vätskebrist. Det komiska i allt är att jag var orolig över att jag inte var illamående som alla andra.......:)

Hoppas du klarar dig undan bättre. Blir det värre rekommenderar jag dig att be läkaren skriva ut lergigan. Gå inte runt och må skit i onödan!

• askyfullofstars

Jag berättade för min chef för stress bidrar till mer illamående. Kan glatt berätta att illamåendet försvann... i v.18 dock! Hur långt är du gången?

EliS86 skrev 2019-02-20 20:08:20 följande:

Dum fråga kanske men måste man alltså berätta anledningen till arbetsgivaren när man blir sjukskriven för illamående?

Jag har nyligen börjat få ordentligt illamående som kommer hastigt men har lyckats kväva kräkningarna än så länge. Hoppas kunna fortsätta med det men är nojig över att behöva berätta på jobbet då jag helst vill dölja det så länge som möjligt...

Svar på tråden Plötsligt illamående!?