Mormor/farmors julklapp till bonus?
Jag sitter lite i samma sits fast när det gäller sambons föräldrar.
Jag har 2 barn sen innan, jag träffade sambon när mina barn var 6 mån och 1 1/2 år så dom är uppväxta med honom mina är nu 8 och 9 år . Vi har även 2 gemensamt på 2 och 4 år.
Mina föräldrar köper så klart för lika mycket till barn även min mormor osv. Sambons mormor och farmor köper även dom för lika mycket till alla barnen för att dom inte vill göra skillnad på barnen.
Men sambons föräldrar köper alltid en sak för typ en 50 lapp var till mina barn och lägger minst 1000-2000 var , på våra gemensamma. Och jag tycker det blir så himla fel. Vi firar jul hos hans föräldrar på morgonen och där öppnar barnen sina paket från hans sida och mina barn sitter alltid med varsit litet paket medans dom gemensamma sitter med en hel drös. Jag ser hellre att sambons föräldrar hade skitit i att köpa julklappar eller köpa för 50 lappen var till alla.
Så i år har vi faktiskt beslutat att inte fira jul hos sambons familj alls utan bjudit hem dom till oss (dom tackade dock nej).
Mina barn har inte heller någon riktig farmor utan kallar även dom sambons mamma för farmor( det är hon själv som tuttat i dom) så ja jag tycker de e lite tråkigt i just vårt senarium .
Det handlar absolut inte om att jag tycker det är snålt att man inte kan köpa julklappar för flera hundra var utan då ser jag hellre att man köper för en mindre summa men lika för alla !