Inlägg från: Anonym (Sambon pa plats) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sambon pa plats)

Mormor/farmors julklapp till bonus?

Nej,din mamma behöver inte köpa nåt till din partners barn.Antar att bonusbarnen har sin egen farmor/mormor som gärna skämmer ut sina älskade barnbarn.Markera till din sambo att din mamma är vuxen och bestämmer själv!

Jemp skrev 2018-12-22 09:22:49 följande:

Tycker inte det är konstigt alls att hon lägger mindre på ett annat barn. Nu pratar vi inte om bonusbarn utan barnbarn.

Jag är uppvuxen delvis i bonusfamilj och hade inte förväntat mig nåt alls från min styvmors föräldrar. För avlägset.

Klokt tänkt !
    Anonym (Farmor) skrev 2018-12-23 17:43:21 följande:

Sant, och ingen (eller väldigt, väldigt få, kan väl ändå se andras ungar som en bonus?

"Jippi, min nya kärlek har fyra kids. Wohooo, nu ska jag få fyra bonusbarn" Mamma, du har fått fyra barnbarn till, härligt va!!!"

Dyrt blir det allafall om man nu som bonusfarmor ska köpa presenter till nya bonusbarn.Bonusarna om man nu vill säga det har oftast föräldrar ,och mormor mm.som säkert köper nåt till sina barn!
    Anonym (Farmor) skrev 2018-12-23 19:23:20 följande:

Som sagt, jag hade i så fall köpt något litet symboliskt.

OM jag skulle fira jul med deras familj vill säga, annars skulle jag inte ge något alls.

Jag har liksom nog med mitt eget kött och blod.

Det är väl naturligt.Sen finns de väl dom som kan och vill ge och det är ochså ok.

Respektera att era älskade barn är inte lika älskade av bonusfarmor/mormor.Respekt ska man visa oavsett .Kanske barnet förstår det själv ochså.

Svar på tråden Mormor/farmors julklapp till bonus?