Mormor/farmors julklapp till bonus?
Men om det bara skiljer 200-300 kr då håller jag med din man. Hade också blivit sur. För då handlar det inte om pengar utan ett statement att barn som inte har fötts ifrån din kropp är per automatik mindre värda. För den lilla summan borde inte göra skillnad för någon i princip. Då vill man bara peka finger åt att det dä'r är minsann inte mina riktiga barnbarn så dom kan inte få, dom ska vara glada att dom får överhuvudtaget attityd.
Och då håller jag med din man. Då kan hon lika gärna låta bli att ge överhuvudtaget om det är så viktigt för henne att göra skillnad på barn och barn.
För mig som farmor betyder givetvis min sons barn mer än andra barn. Nu lever min son lyckligtvis i kärnfamilj, något annat är inte tänkbart för honom. (Hans egna ord).)
Men OM så vore fallet så är de andra ungarna inte min släkt, inte mina barnbarn. Varför skulle jag då låtsas vara farmor till dem?
En symbolisk julklapp, absolut. Men mina älskade barnbarn skulle aldrig få stå tillbaka för någon rabiat partners skull. Aldrig.