Åka ifrån bebis 2 månader
Det hela handlar om det skulle funka praktiskt om du är borta ett dygn och om du själv skulle känna dig bekväm med det. Såklart du kommer sakna ditt barn, men vissa har lättare för att vara borta från barnet än andra. Själv har jag ansett mig vara en väldigt "avslappnad" förälder. Min son är nu 1 år och jag har som mest varit borta 1 vecka från honom (bör han var 10 månader) men även kortare perioder när han var mindre. Kände jag mig trygg med att han hade det bra så såg jag det som att jag faktiskt behövde komma bort och få vara bara jag lite grann. Plus att pappan behövde känna på vad det innebar att faktiskt ha barn ;)
Jag bestämde mig dessutom för att starta eget när min son var 6 månader vilket har inneburit att han varit mycket med sina mor- och farföräldrar. Min son har ("trots detta"?) blivit en väldigt trygg liten kille som älskar sina mor- och farföräldrar sanslöst mycket tack vare den anknytning de har fått under denna tid. Dessvärre är han inte lika förtjust i pappa av någon anledning.
Summa summarum: det är bara du själv som kan känna om du vill eller kan åka bort ett dygn. Jag tror dock inte du behöver oroa dig för att anknytningen skulle komma ur balans eller liknande. Känner du att du vill åka så gör det och ha kul och slappna av :)