• UndrandeSökare

Ivf och autoimmun sjukdom

Hej ! Jag och min man har haft 6 missfall, jag har också en autoimmun sjukdom och vi fick bara en missfallsutredning i Sverige som inte visade något.

Tyvärr så " tror inte " svenska läkare i allmänhet att kvinnans immunförsvar kan orsaka barnlöshet. Men utomlands vet de bättre. Vi vände oss till Life clinic i Aten och fick en bätgre utredning där än i Sverige.

Vid utredningen togs prover och skickades till ett speciallabb i USA inriktat på immunologi. Utredningen visade att jag hade en autoimmun koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Behandlingen består av intralipiddropp, prednisolon, fragmin och trombyl.

Det finns endast en ivfklinik i Sverige som överhuvudtaget tror på immunbehandling och det är ivfFalun, så vänd dig till dem !

Jag kan rekommendera dig att köpa och läsa boken " is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den är skriven för privatpersoner och förklarar varför immunförsvaret kan orsaka fertilitetsproblem och vad man kan göra åt det.

Du är också välkommen till Atentråden.den heter " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Där samlas alla vi som har immunproblem och fertilitetsproblem.

Svar på tråden Ivf och autoimmun sjukdom