Vi som ruvar just nu!
Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis på bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)
Gjorde vår första FET idag, så nu har vi en frysis på bakning. Testdag 18/2, hoppas så att det ska funka denna gången :)
Håller tummarna! Hur många försök har ni gjort innan? ????
Hej,
Hoppar också in här om jag får?
Satte in en blastocyst i måndags, dvs 4/2, så ruvardag 3? Eller är det 4?
Har antecknat testdag till 20:e.
Känner av mensvärkliknande smärta, och spänningar i bröstvårtorna. Gissningsvis är det pga litinus och äggplock.
Det är första ivf efter 2 års försök , 2 missfall och en abort i v17 i november pga kromosomavvikelse (spontangraviditet)
Inga som helst ägg till frysen, så jag hoppas innerligt att det tar sig nu på första försöket, även om jag inte räknar med det. Vore skönt att slippa alla sprutor och nässpray mm.. ????
På Sahlgrenska fanns endast alternativen 2 dagars eller 5 dagars. Och det beror på antalet ägg som befruktas. Färre än 5, så sätter de in en 2 dagar efter plock, fler än 5 sätter de in 5dagar efter plock.
Konstigt att olika ställen har olika..
Men antar att du går privat eftersom du har tid på lördag?
Spännande! Håller tummar o tår för dig med :D
Har du planerat att fusk-testa?
Åh vad spännande!!
De har inte ringt än så då blir de på lördag. Nu är man mest nervös hur många som kommer klara sig till dag 5 och hur många som går till frys (om något).
Fick du något till frysen?
Ja, känns bra! Hon sa redan på äp att vi skulle vänta till lördag (pga låg ålder och väldigt bra värde från min sida) och om de skulle ändra sig så ringer de dag 2 eller 3.
Denna väntan alltså.. Och jag är såååå uppsvälld efter äp. Hur mår du?
Insättning av en blasto idag.. känslan när de säger att de sällan sett en så perfekt blastocyst och alla befruktade ägg blivit blastocyster ???? vänder livet nu eller???????
Idag är jag lycklig och vågar för första gången hoppas på väldigt länge!
När börja ni andra få symtom?
Ruvdag 8 med blasto och nu kom mensen. Så deprimerande, jag blir så frustrerad! :(
Beklagar :( fick också mens på rd 8 med blastocyst. Kram!
Vi har i frysen så lyckligt lottade på det viset men har bara svårt att tro att det någonsin kommer gå... Vi måste vänta en cykel mellan dock men hoppas det blir fet i mars. Kliniken sa dock att de kan ha fullt en dag och isf får man hoppas få plats nästa månad men lät så konstigt... Vi betalar ju så borde de inte kunna klämma in oss :( men visst färskåterföringarna måste väl gå före.
Har ni i frysen?
Hej,
Hoppar in här! :)
Är på ruvardag 9 med en tvådagars (fast ET var på den tredje dagen eftersom ÄP skedde på en fredag). Räknas det som en tredagars då? Den var 8-cellig iaf. Är det någon av er som har fått nya symtom från dag 7? Jag har sedan rv7 haft spänningshuvudvärk konstant, yrsel och igår kväll låg jag och frossade/svettades jättemycket! Kan det vara vaggisarna som har gett NYA symtom?? Borde man inte ha fått dessa symtom redan vid starten isf? Eller kan det vara gravid tecken???
På luvardag 7 med blasto. Så himla jobbigt. BÄVAR för denna vecka. Testdag på fredag men är i min naturliga cykel och lär få mens från onsdag om det inte gått vägen. Olidligt.
Jag kommer inte testa före fredag. Har gjorr detta 2 ggr med färska. Bägge ggr blev jag gravid direkt. Det värsta är att hela tiden balansera förhoppningarna. O samtidigt analyserar man alla symptom och/ eller biverkningar från lutinus. Detta är min enda chans pga min ålder.
Ruvar du också??
Ok förstår. Det hänger ju på embyot till absolut största del har jag förstått. Hoppas det sista i skörden ger ett positivt resultat för dig.
Plussade precis! testdag idag. FET 18/3.
Snälla hjälp mig räkna. Tror missfall på gång. :(
Satte in 5-dagars blasto den 22 april.
Testade positivt 3 maj. Dock mycket svaga streck på stickorna, men Gravid 1-2 veckor på Clearblue.
Testade med Clearblue idag (10 maj) ? visade gravid 2-3 veckor.
Men jag har inga som helst symptom fortfarande vilket gör mig misstänksam.
Fick nu på eftermiddagen lite ljusbrun flytning med lite gegga/klump i.
Jag misstänker att det är missfall på gång/uteblivet missfall och att hcg-nivåerna därför är låga. De verkar ju varit låga hela tiden med tanke på de svaga strecken. Om det blev missfall ganska direkt så har jag väl fortfarande viss hcg kvar? För borde inte Clerablue visa Gravid 3+ nu?
Så jobbigt att inte veta! :(